4+1 érdekesség a közösségi médiáról

erdekesseg-a-kozossegi-mediarol
Share on facebook
Share on linkedin
Share on email
Share on reddit

1. Nagymértékű ROI (Return On Investment - befektetési megtérülés)

Minden egyes el nem költött forint a Facebookon, hatalmas veszteséghez vezeti a céged (vagy hatalmas nyereségtől esel el, attól függ, honnan nézzük). Jelen pillanatban amerikai cégek több százezer, vagy épp több millió dollárt költenek havonta Facebook hirdetésekre. Vajon miért? Erre kicsit később visszatérek.

Ahogy Gary Vaynerchuk is mondta Brian Rose műsorában: “Nekünk, Európaiaknak a legkönnyebb. Mi belelátunk a jövőbe. Megnézzük ma, hogy mi történik Amerikába, “lemásoljuk”, teszteljük, megvalósítjuk és a siker szinte garantált.

Az a valóság, hogy azok a cégek, akik igazán széles látókörűek és akarnak fejlődni, a pénzüket már nem TV-be, vagy a rádióba tolják. Az új hirdetési platformok a közösségi platformok. YouTube, Facebook (havi 2.38 milliárd aktív felhasználóval, Facebook 2019), Instagram (átlépte az 1 milliárdot), Twitter, Snapchat, LinkedIn, stb.

2. Magyarország és a Facebook

Igaz, hogy ezen platformok közül Magyarországon még nem mindegyik teljesít, de azt gondolom, hogy van mihez nyúlni. Célzottan hirdetni 5.6 millió aktív Facebook felhasználónak, nem egy figyelmen kívül hagyandó dolog.

Az öreg és konzervatív Európával szemben, Amerika sokkal befogadóbb és sokkal hamarabb képes átlátni a különböző innovációkban rejlő lehetőségeket. Milyen érdekes… ők ugyanakkor nem ezt gondolják magukról 🙂

Amikor (többnyire) külföldi média szakértőket hallgatok, folyton azt mondják, hogy mennyire nehéz az emberekkel. Mennyire nehezen képesek befogadni az új inputokat. Akkor mit mondjunk mi?

Viccet félretéve: nekünk tényleg “könnyebb” - ebből a szempontból

2019-ben az a kérdés, hogy meg kell-e – vagy ami még rosszabb – érdemes-e a Facebookon jelen lenni, nem is kérdés. Korábban az az elképzelés, hogy valaki célzottan hirdessen, hogy csak olyan emberek láthassák a kreatívokat, akik számára valóban releváns, elképzelhetetlen volt.

És akkor még nem beszéltem a konverzió kimutatásokról. Mi a konverzió? A konverzió lényegében az ROI (Return On Investment – befektetés megtérülése), ami azt mutatja, hogy mennyibe került “megszerezni” egy vásárlót, illetve ahhoz képest mekkora értékben vásárolt. Ezt egy ország számára vetített TV, vagy rádió hirdetésben nem igazán lehetett utánkövetni.

3. Egy globális változás

globalis-valtozas

Nagyon érdekes, hogy annak idején senki sem hitt a Facebookban (vagy társaiban), mint egy hosszú távon működőképes social platform. Ahhoz képest ma több milliárd embert mozgatnak, és több milliárd dollár vált gazdát miattuk/rajtuk keresztül napi szinten. Akik először szálltak be a játékba, azoknak megy ma a legjobban.

Amikor már a TV híradóban, vagy vezető hírportálokon az egy kirívó rovatnak számít, hogy szarul tölti be a Facebook és az összes leányvállalata a fotókat, amiket az emberek küldenek egymásnak, akkor úgy gondolom, hogy ezek a platformok valóban dominálnak. És ezt neked is kötelező kihasználni. És nekem is. Mindenkinek.

Gyors, működőképes, olcsó (a regisztráció és a tartalommarketing ingyenes) és célzottak a hirdetések. És mint ahogyan azt tudjuk, ebben a hatalmas zajban csak az éli túl, aki elég hangosan kiabál. Telített a piac. Nagy a zaj. Légy ott mindenütt és sokszor, és meglesz a gyümölcse.

4. Videó marketing

Ezt csak nagyon röviden szeretném érinteni, pontosabban egy statisztikai adatot hoztam neked, 2017-ből. A HubSpot kutatásai szerint az emberek 54%-a vár el több videómegosztást a cégektől, vagy brandektől, akiket követnek.

Tudom, hogy sokak számára nem egy túl könnyű feladat kamera elé állni és beszélni egy olyan közönségnek, akit nem is lát… Én is szenvedek a videózással, viszont minden erőmmel azon vagyok, hogy legyőzzem ezt a félelmem, mert én tudom, hogy a videó konvertál a legjobban.

Bármiről legyen szó, akár a Facebookon, Instán, vagy bárhol máshol, görgetés közben egy videóra hamarabb felkapja az ember a fejét, mint egy sima képre. Ez nem a jövő, ez már a jelen, csak még nincs teljesen kiforrva. Az elvárás viszont adott.

+1 érdekesség a közösségi médiáról: hirdetés bombázás

hirdetesbomba

Mennyire és mennyi ideig lehet valakit bombázni különböző hirdetésekkel, tartalmakkal? Ez egyetlen dologra vezethető vissza: eleve mennyire ismered, illetve találtad el a célközönséged.

Például, ha engem folyamatosan azzal bombáznak, hogy hogyan lehet több pénzt csinálni online, biztos, hogy még azt is megnézem és a következőt is. Hiába láttam már korábban jó sokat, annyira izgat a téma, hogy abban bízom, hogy minden egyes új kontent képes egyben valami újat is mutatni.

Viszont, ha folyamatosan Győri Édes, vagy Vanish reklámok jönnének velem szembe, valószínű kiborulnék. De ez bármi más is lehet, amihez a világon semmi affinitásom sincs… Nem akarok olyat látni, amit nem akarok látni.

Továbbá a mennyiség is egy nagyon érdekes tényező lehet. A jelenlegi számítástechnika és algoritmusok elképesztő mennyiségű információt képesek feldolgozni, majd statisztikát készíteni. De az alapvető funkciók még mindig eléggé homályosan kalkulálnak.

Ez mit is jelent pontosan?

Például hiába kisérhetők figyelemmel “potenciális elérések” és “valós elérések” egy adott hirdetésnél, ugyanis egyik sem “garantált”. A potenciális eléréseknél egyértelmű ez a probléma, ugyanis a megnevezése is a lehetségességre engeded következtetni.

Viszont a valós elérések sem teljesen valósak. Tételezzük fel, hogy van egy kreatív, amit többször tesztelsz és mondjuk én is 4x láttam már. Ez egyáltalán nem jelenti azt, hogy valóban láttam. Ugyanis amikor görgetés közben megjelenik a hirdetésed és átcsúszok rajta, attól még “valós elérés”-nek fog minősülni a hirdetési fiók statisztikáiban.

Most akkor felmerülhet a kérdés: érdemes többször ugyanazt hirdetni?

A válaszom egy határozott igen. Alapvetően a marketing önmagában folyamatos tesztelés, amiből egyszer csak (ha jól van kezelve) lesz konverzió. Tehát, abból a 4 “valós elérésből” lehet, hogy hárman atugrottam, de a negyediket már észreveszem és meg is nézem. Neked pedig ez a fontos.

A lényeg, hogy tesztelni kell. Teszt. Teszt. Teszt. Egy-egy tesztelés sokkal nagyobb valószínűséggel fog megtérülést produkálni, mint a tökéletes hirdetés elindítása, és a folyamatos vita, elmélkedés. A tett halála az okoskodás.

Köszönöm, hogy elolvastad! Ha úgy gondolod, hogy hasznos volt az infó, ne felejtsd el megosztani másokkal is, hátha nekik is jól jön!

Címkék

Légy te is TM tag!

Iratkozz fel a hírlevelemre és tegyél szert (legalább) havi 2-4 marketing ötletre, tippre, vagy taktikára! Értesülj elsőként, amint friss tartalmat jelenítek meg az oldalon!

A gomb megnyomásával elfogadod az Adatvédelmi tájékoztatóban foglaltakat.

Legújabb bejegyzések

Légy te is TM tag!

Iratkozz fel a hírlevelünkre és tegyél szert (legalább) havi 2-4 marketing ötletre, tippre, vagy taktikára! Értesülj elsőként, amint friss tartalmat jelenítünk meg az oldalon!

A gomb megnyomásával elfogadod az Adatvédelmi tájékoztatóban foglaltakat.