Miért lehet fontos a számodra egy üzleti weboldal?

papp-laszlo-weboldal
Share on facebook
Share on linkedin
Share on email
Share on reddit

Az alábbi sorokban szeretném megemlíteni a legfontosabb okokat, hogy a XXI. században miért nem lehet már kérdés egy vállalkozás számára, hogy egy weboldal díszítse az arculatát.

1. Alapvető online megjelenés

Meg kell érteni, hogy a társadalom túlnyomó része nehezebben adaptálódik az újításokhoz, az innovációkhoz.

Simon Sinek (író, üzletfejlesztési tanácsadó) nagyon szépen felvázolta, hogy miként is épül fel a társadalom abból a szempontból, hogy ki mennyire alkalmazkodik az új technológiákhoz.

  • Az “innovátorok” a társadalom 2.5%-át teszik ki. Ők azok, akik folyamatosan fejlesztik önmagukat és az eszközeiket is, újítanak, feltalálnak, jobbá tesznek dolgokat.

  • A társadalom további 13.5%-a az ún. “korai befogadók”. Ők általában az első sorból szemlélődnek és viszonylag hamar kipróbálják a különböző újításokat.

  • Következik a társadalom azon 34%-a, akiket a szakemberek úgy neveznek, hogy a “korai többség”. Nekik a vásárláshoz komoly bizonyítékokra van szükségük azzal kapcsolatban, hogy az adott termék valóban beváltotta-e a hozzá fűzött reményeket?

  • Társadalmunk következő 34%-a pedig az ún. “késői többség”. Ezek az emberek a különböző innovációk megvásárlása kapcsán csak akkor érzik magukat biztonságban, amikor szinte “már mindenkinek van.”

  • És végül, de nem utolsó sorban a vaskalapos 16%, akik csak és kizárólag azért vesznek pl. okostelefont, mert tárcsásat már nem lehet kapni. Ők az ún. “tunyák”.
weboldal-fontossaga

Ezen tanulmány adatait figyelembe véve Magyarországon jelenleg a második 34%, azaz a késői többség, illetve a 16%, azaz a tunyákra jellemző mentalitás az átlagosnak mondható.

Ezen csoportokhoz tartozók akkor fogják csak igazán érzékelni egy céges weboldal – vagy az általános online megjelenés – meglétének, avagy hiányának jelentőségét, amikor a náluknál sokkal felkészültebb konkurencia egyre több és több ügyfelet happol el az orruk elől.

2. Teljes személyre szabható szabadság

Akármennyire is fontos a közösségi média megjelenés (Facebook, Instagram, stb.), egy cég online megjelenésének a magja nem más, mint a saját brandjének sajátosságait figyelembe vevő módon elkészített üzleti weboldal.

Ugyanis ez az a platform, amit tökéletesen magára szabhat (a színek, maga a dizájn, betűtípus, a saját hangon való megszólítás, stb.) tekintetében.

Az emberek hajlamosak azt hinni, hogy ezek jelentéktelen dolgok, ám ez a gondolat kimondhatatlanul távol áll az igazságtól a mai digitálisan felgyorsult világunkban.

Nem mindig volt fontos a design sem… pl. a 90-es évek elején már önmagában az nagy dolognak számított, ha valaki a www. után a saját cégnevét látta és a betöltött oldal egyáltalán működőképes volt.

Mára ez már édeskevés. Napjainkban egyre nehezebb megfogni az emberek figyelmét.

Egyre kevesebb idő áll rendelkezésre (bizonyos esetekben mindösszesen néhány másodpercről beszélünk), ezért elengedhetetlenül fontos, hogy egy olyan platformot biztosítsunk az interneten böngészők számára, ami eltér a megszokottól.

Ez a platform pedig nem más, mint a weboldal.

3. Marketing

papp-laszlo-marketing

A weboldalad a marketing tevékenységed mozgatórugója. Az már sokunk számára nyilvánvaló, hogy manapság nem létezik hatékonyabb marketing, mint a közösségi média marketing.

Az viszont már sok esetben nem teljesen tiszta, hogy a közösségi média platformok is valamilyen adatok alapján dolgoznak. Ezen adatok nagy részét pedig a weboldalon történő aktivitásokból nyerik.

Nyilván pl. a Facebooknak is van saját adatelemzője, de a személyre szabhatóság és a lézerpontos hirdetések elkészítéséhez elengedhetetlen egy weboldal.

(Ebben a cikkben például a weboldalad és a Facebook közötti kapcsolatról, a Facebook Pixelről írtam. Amint ennek a cikknek a végére értél feltétlenül ajánlom a Pixelről szóló cikket is, mert nagyon sok mindent még jobban meg fogszt érteni.)

Visszatérve, a weboldal az, ami a legtisztább képet tudja kialakítani az ügyfél számára a céged profiljával kapcsolatban.

Teljesen mindegy, hogy miben utazol, első körben egy letisztult, átlátható, könnyen kezelhető és nem utolsó sorban reszponzív (PC, tablet, mobilon is működő) weboldalra lesz szükséged.

mobil reszponzív weboldal kialakítás

Szolgáltatsz? Szuper! Készíts egy részletes bemutatkozót magadról, a szakterületedről és arról, hogy milyen módon voltál képes korábban értéket teremteni mások számára. Készíts referencia oldalt mások elismerései alapján.

Terméket állítasz elő? Szuper! Készíts egy bemutatkozót magadról, a szakterületedről és a termékekről, amelyeket a céged, vagy te magad állítasz elő. Majd sorolj fel néhány partnert, akikkel együtt dolgozol és kérj ajánló referenciát írásban (“Rólunk mondták”).

Webshopod van? Szuper! Készíts/készíttess egy magával ragadó webshopot, ami teljes mértékben koherens az általad forgalmazott termékekkel! Figyelj oda arra, hogy a termékleírásból ne maradjon ki semmi, ami releváns az adott termékre vonatkozóan.

Láthatóan tüntess fel minden olyan fontos infót, amitől egy ügyfél biztonságosnak ítéli a vásárlást a weboldaladon (ÁSZF, jótállás, garancia, elállási jogok, stb).

A lényeg, hogy minden fellelhető online marketing stratégiát a weboldalad köré lehet felépíteni. Ez az alapja, a kiindulópontja mindennek.

4. Weboldal rendszerek, landing oldalak

üzleti weboldal készítés, landing oldal készítés

A landing, vagy sales oldalak rettentően fontos szerepet töltenek be az online marketing stratégiád kialakításában.

Röviden a landing oldalakról:

Ez egy olyan oldal, ami kifejezetten arra van kihegyezve, hogy valamilyen cselekvést érjünk el az oldalad látogatóinál. Fizikai, digitális, vagy szellemi termék esetén a vásárlásra ösztönözzük, szolgáltatás esetén pl. egy időpontfoglalásra, stb.

Ezt úgy érjük el, hogy ezeken a landing oldalakon kiiktatjuk a menüpontokat és nem helyezünk el klikkelhető linkeket.

Ez az oldal tehát – ahogy korábban említettem – kifejezetten cselekvésre ösztönöz és az adott cél elérésére fókuszál pl. akciós termék megvásárlása, időpontfoglalás, stb.

Ehhez részletes leírás és többször elhelyezett CTA gombra (Call To Action = cselekvésre való felhívás) lesz szükségünk.

A landing oldalak azért is nagyszerűek, mert egy email cím ellenében egy ingyenesen letölthető digitális terméket promotálhatunk. És azt már tudjuk, hogy manapság az adat az új arany. 😄

A weboldalad által, a látogató számára értéket teremtettél, neked pedig ezzel egy időben gyarapodott az email listád.

Egy ilyen részletesen kidolgozott marketingtervet nem tudsz létrehozni egy egyszerű Facebook, vagy Instagram üzleti oldaladon.

Bízom benne, hogy már kell meggyőznöm téged arról, hogy a jelenlegi digitális korszakban egy weboldal elengedhetetlen része a vállalkozásodnak.

5. Organikus forgalom/fizetett forgalom

Naponta több száz blogbejegyzés születik. Ennek köszönhetően egyre nehezebb organikus forgalmat generálni.

Az organikus forgalom nem más, mint amikor valaki pl. beír valamit a Google keresőbe, erre a Google kidobja a kulcsszó alapján legrelevánsabbnak ítélt oldalakat (tehát azokat, ahol az adott kulcsszó, vagyis a keresőbe beírt kifejezés szerepel.)

Az illető megnyitja az egyik oldalt a találati listából, ezzel növelve az adott weboldal látogatóinak számát.

A fizetett forgalom generálása gyakorlatilag ugyanezen az elven alapszik, azonban ott hozzátartozik a stratégiához, hogy fizetsz bizonyos kulcsszavakért.

Így amikor valaki az említett kulcsszavakra keres rá, úgy a te weboldalad is az elsők között fog megjelenni a találati oldalon – biztosítva ezáltal a weboldalad nagyobb látogatottságának lehetőségét.

Sok esetben látok olyat, hogy a Google kénytelen weboldal helyett egy Facebook oldalt feldobni egy keresett kulcsszóra (pl. “fodrász Sopron”) hiszen sajnos nincs más, amit egy adott vállalkozás digitálisan fel tudna mutatni.

Jogosan merül fel a kérdés: 👉Ezek a vállalkozások nem akarják analizálni a saját célközönségüket, hogy aztán célzott hirdetéseikkel nagyobb forgalmat, ezáltal pedig lényegesen magasabb bevételt generáljanak maguknak?

Mit gondolsz, mennyire tűnik professzionálisnak az, amit csinálsz, ha az egyetlen referenciád egy Facebook oldal? Ne értsd félre, Facebook nélkül elég nehéz manapság érvényesülni, viszont a Facebookon minden cég “egyforma”.

Ezzel nem tudsz kitűnni a tömegből. Egy leszel a sok közül és a potenciális ügyfeleid vagy téged választanak, vagy nem…

6. Jól felépített üzleti weboldal = bizalom

Hatalmas a zaj a piacon és mindenki szeretné a lehető legnagyobb szeletet kivágni magának a tortából. Sok, ugyanabban az iparágban tevékenykedő vállalkozó szeretné ugyanazt a célközönséget, amelyet te is.

Pontosan ezért is fontos több lábon állni és kihasználni minden lehetőséget, amit csak tudsz. 🙏

Visszatérve az előző pontban leírt gondolatmenethez (miszerint a Facebookon mindenki egyforma) szerencsére egy stratégiailag jól kivitelezett, lényegre törő és átlátható, de ugyanakkor mégis információdús weboldal nagyban meg tudja dobni egy vállalkozás sikerét.

Szokták mondani, hogy “Első benyomást csak egyszer tehet az ember”. Ez különösképpen igaz a digitális megjelenésünkre.

Sok az eszkimó és kevés a fóka – a kínálat hatalmas, mindenki versenyben van és mindenki magának akarja a lehető legtöbb potenciális ügyfél figyelmét – de azért tenni is kell.

Építsd ki a bizalmat online, mert meghozza a gyümölcsét offline!

Köszönöm, hogy elolvastad! Ha úgy gondolod, hogy hasznos volt az infó, ne felejtsd el megosztani másokkal is, hátha nekik is jól jön!

Címkék

Légy te is TM tag!

Iratkozz fel a hírlevelemre és tegyél szert (legalább) havi 2-4 marketing ötletre, tippre, vagy taktikára! Értesülj elsőként, amint friss tartalmat jelenítek meg az oldalon!

A gomb megnyomásával elfogadod az Adatvédelmi tájékoztatóban foglaltakat.

Legújabb bejegyzések

Légy te is TM tag!

Iratkozz fel a hírlevelünkre és tegyél szert (legalább) havi 2-4 marketing ötletre, tippre, vagy taktikára! Értesülj elsőként, amint friss tartalmat jelenítünk meg az oldalon!

A gomb megnyomásával elfogadod az Adatvédelmi tájékoztatóban foglaltakat.