Úgy néz ki, hogy a Z generáció a Facebookkal hagyna fel először

z-generacio
Share on facebook
Share on linkedin
Share on email
Share on reddit

Nemrégiben olvastam egy kutatásról, miszerint 1.884 amerikai 13 és 21 év közötti fiatalt kérdeztek meg arról, hogy melyik közösségi platformot hagynák el legelőször. 30% a Facebookot már el is hagyta és 20% az Instagramra szavazott.

Mi ennek az oka?

Véleményem szerint ennek az egyetlen oka a hirdetések felelőtlen használata. Annyira túl van már terhelve a platform hirdetés terén, hogy az valami elképesztő. De ezzel egyáltalán nem is lenne baj.

A baj ott kezdődik, amikor orrba-szájba hirdet mindenki mindenkinek mindent. A mai világban az emberek nem akarnak olyat látni, amit nem akarnak látni. Ez nem a TV! Dehát… rengeteg a túlbuzgó ember, akik sajnos nem értik a lényeget.

Hogyan reagál erre a Z generáció?

z-generacio-2

Nem igazán vonzó már, ráadásul többnyire már csak idősebb emberek használják és az idővonalam tele van politikai posztokkal. Ezért váltottam az Instagramra, hogy többet tudjak azzal foglalkozni, ami érdekel”, mondta egy 25 éves fiatal a Business Insider egyik tudósítójának.

Más hozzászólások szerint a Facebook már kiöregedett és elavult. Ebben mondjuk van valami… Ettől függetlenül azt mindannyian jól tudjuk, hogy amikor a Facebook körül negatív szelek fújnak, szinte “másodpercek töredéke” alatt feloldják a feszültséget és megoldják a problémát.

És mi a helyzet az Instagrammal?

instagram

A Z generáció szerint a jelenlegi top social media platform az Instagram. Sokkal inkább előtérbe helyezik akár a Twitternél, YouTube-nál, Snapchatnél. Bár ezek a statisztikák valósak, a fiatal generáció teljesen más okokból kifolyólag hagynának fel az Instagrammal.

1996-ban Dr. Dan Herman, marketing stratéga fedezett fel egy érdekes jelenséget, ami egyfajta szociális félelem. Ez pedig nem más, mint valaminek a kihagyásától való félelem, (angolul “Fear of missing out” – FOMO). Ezt a félelmet úgy írták le, mint “az a vágy, hogy folyamatosan kapcsolatban legyünk azzal, amit mások csinálnak.”

Ezt a jelenséget a közösségi média elképesztő módon felerősítette. Mindez pedig sok esetben stresszhez, depresszióhoz vezethet. Szerencsére ezt már többen is felfedezték és még mielőtt kidurrant volna ez a szociális lufi, a különböző meglévő, vagy azóta új influenszerek váltottak a profilon.

Köszönöm, hogy elolvastad! Ha úgy gondolod, hogy hasznos volt az infó, ne felejtsd el megosztani másokkal is, hátha nekik is jól jön!

Címkék

Légy te is TM tag!

Iratkozz fel a hírlevelemre és tegyél szert (legalább) havi 2-4 marketing ötletre, tippre, vagy taktikára! Értesülj elsőként, amint friss tartalmat jelenítek meg az oldalon!

A gomb megnyomásával elfogadod az Adatvédelmi tájékoztatóban foglaltakat.

Legújabb bejegyzések

Légy te is TM tag!

Iratkozz fel a hírlevelünkre és tegyél szert (legalább) havi 2-4 marketing ötletre, tippre, vagy taktikára! Értesülj elsőként, amint friss tartalmat jelenítünk meg az oldalon!

A gomb megnyomásával elfogadod az Adatvédelmi tájékoztatóban foglaltakat.