Az internet forgalma 2020-ban; a mobilhasználat tarol

az-internet-forgalma-2020-ban
Share on facebook
Share on linkedin
Share on email
Share on reddit

Nem kell atomtudósnak lenni ahhoz, hogy lássuk milyen hatással van világunkra az okostelefonok jelenléte. Kicsit körbenézünk az utcán láthatjuk, hogy gyakorlatilag mindenki a mobilját bámulja. Én is.

De azt kevesebben tudják, hogy az internet forgalma miként is áll össze, azaz mely platformok dominálnak a böngészőknél.

A SimilarWeb egyik kutatása során kiderült, hogy az elmúlt 2 évben a mobil böngészés 30.6%-al emelkedett, míg a PC-n való kutakodás 3.3%-al csökkent.

az-internet-forgalma

Tisztán látni, hogy a mobilhasználat tarol

Mit jelent ez a vállalkozások számára?

A Google kétségtelenül előnyben részesíti az olyan weboldalakat, amelyek 100% reszponzívak mobilon, azaz “mobilbarátok“.

Ez azt jelenti, hogy a weboldal könnyen kezelhető és átlátható kell, hogy legyen mobilon.

Gondolj csak bele: te sem szeretsz olyan weboldalon böngészni a mobilodon, amelyet egész egyszerűen nem tudsz kezelni és sok esetben még azt sem látod hol kezdődik és hol ér véget az oldal, igaz?

Ebből kiindulva, a te érdeked is az, hogy a weboldaladon landoló fogyasztók számára maximális kényelmet és átláthatóságot biztosíts telefonos böngészésükhöz.

A kutatás azt is kimutatta, hogy a top 100 weboldal elérte a havi 223 milliárdos látogatottságot

top-100-weboldal-latogatottsaga

Ez 2017-hez képest 11.8%-al, 2018-hoz képest pedig 8%-al több. Eszméletlen!

Ugyanakkor, mivel a mobil ilyen szintű teret nyer, az emberek koncentrációképessége, vagy érdeklődése egy adott oldal iránt durván lerövidült.

Nincs türelmük annyit görgetni és lehetőség szerint hamar szeretnék megkapni azt az információt, amit kerestek.

Mindez azt eredményezte, hogy kb. 49 másodperccel kevesebbet töltenek egy oldalon, mint korábban. És az, hogy valaki nagyon hamar megtalálja, amit keres, csak rajtunk, vállalkozókon múlik.

A piac nyertesei

Természetesen vannak olyan kategóriák, amelyek fogyaszthatóságuknak köszönhetően jobban teljesítenek mobilon, mint a többi.

Ilyenek például a felnőtt tartalmak, a fogadó oldalak, étel és ital, egészség, sport, életstílus, stb.

Persze ennyiben nem áll meg a dolog, hisz a különböző médiaszolgáltatók tartalmai is ugyanúgy átkonvertálódtak mobilra és a híreket is egyre többen ezen a platformon olvassák.

a-piac-nyertesei

Hogyan teljesít a közösségi média?

A közösségi média térnyerése az online térben igencsak páratlan. Bár az elmúlt két évben a Facebook botrányok kicsit megingatták a felhasználók bizalmát, 2019 decemberére sikeresen megállta a helyét a YouTube mellett.

Sokan azt mondják, hogy a legnagyobb konkurencia a Facebook számára a YouTube, ezért nem véletlenül helyezi előtérbe a Facebook a videó tartalmakat.

Ezt a “problémát” mindenképp az előnyünkre kell kovácsolnunk ahhoz, hogy a lehető legjobb eléréseket produkálják a Facebook hirdetéseink.

Nézzük röviden a havi forgalmakat a közösségi platformokon: 12.8 milliárd havi látogatottsága van a közösségi platformoknak összesen.

És ami a legérdekesebb az egészben, hogy a forgalomból a Facebook 2.5 milliárdot, a YouTube pedig kicsivel több, mint 2 milliárdot vesz ki.

Konklúzió: az internet forgalma egyre csak nő és nő és nő

Egy következő cikkben írni fogok arról is, hogy napjainkban miként alakul az e-kereskedelem és milyen befolyással bír, illetve hogyan érdemes optimalizálni mobilra.

Melyek azok webshopok, vagy webshop stílusok, amelyek rendre kimagaslóan teljesítenek.

Az emberek egyre kényelmesebb életet szeretnének maguknak és a nagy tech óriások ezekre az érzelmi faktorokra utaznak. Mivel a trendeket mi nem tudjuk befolyásolni, érdemes úgy felépíteni vállalkozásainkat, hogy azok maximálisan megállják a helyüket az online térben is. Az összes újítással, elvárással együtt…

Ha úgy gondolod, hogy készen állsz a változtatásra és szeretnéd kimaxolni az internet adta lehetőségeket, vedd fel velem a kapcsolatot és nézzük meg, hogyan tudnánk felturbózni az online megjelenésed!

Köszönöm, hogy elolvastad! Ha úgy gondolod, hogy hasznos volt az infó, ne felejtsd el megosztani másokkal is, hátha nekik is jól jön!

Címkék

Légy te is TM tag!

Iratkozz fel a hírlevelemre és tegyél szert (legalább) havi 2-4 marketing ötletre, tippre, vagy taktikára! Értesülj elsőként, amint friss tartalmat jelenítek meg az oldalon!

A gomb megnyomásával elfogadod az Adatvédelmi tájékoztatóban foglaltakat.

Legújabb bejegyzések

Légy te is TM tag!

Iratkozz fel a hírlevelünkre és tegyél szert (legalább) havi 2-4 marketing ötletre, tippre, vagy taktikára! Értesülj elsőként, amint friss tartalmat jelenítünk meg az oldalon!

A gomb megnyomásával elfogadod az Adatvédelmi tájékoztatóban foglaltakat.