6+1 tipp a megfelelő SEO alap beállításokhoz

Az SEO-ról röviden
Share on facebook
Share on linkedin
Share on email
Share on reddit

Az SEO egy mozaikszó, amely az angol Search Engine Optimization-ból ered. A magyar megfelelője a Keresőoptimalizálás.

Ha nagyon egyszerűen akarunk fogalmazni, akkor ez annyit jelent, hogy mindent megteszünk azért, hogy a keresőmotorok (mint a Google, Bing, stb.) számára érthető legyen a weboldalunk tartalma.

Ebből a szempontból teljesen mindegy, hogy épp a Google, Bing, Yahoo, DuckDuckGo, vagy bármely más keresőmotorról van szó, a lényeg ugyanaz: azt akarjuk, hogy ezek a motorok megtalálják a weboldalunkat és a tartalmainkat az internet éterében.

Érdekesség: a jelenleg létező összes keresőmotor közül a Google teszi ki a 90%-ot.

Nézzük meg, hogy pontosan hogyan is épül fel ez az egész és miért nagyon fontos a “szabályok betartása”.

Az SEO-t robotok végzik

Az egy dolog, hogy mi szépen megformázott szöveget és képeket látunk, amikor egy weboldalt böngészünk, de ez a robotok számára teljesen másképp néz ki.

Valahogy így:

Így néz ki egy weboldal a robotok szemével

Mivel robotoktól függ, hogy a weboldalunk hol szerepel a Google találati listájában, vagy hogy egyáltalán megtalálható-e az interneten mint létező weboldal, ezért érdemes az alapvető “szabályokat” betartani.

2020-ban a Google 200 különböző rangsorolási faktor szerint sorolja bizonyos helyekre a weboldalunkat a találati listában.

Ezek közül érdemes a legfontosabbakra odafigyelni ahhoz, hogy jó rangsorolást kapjunk.

1. A domain név maga a kulcsszó

Ez azt jelenti, hogy ha például te villanyszerelő vagy Pápán, akkor a villanyszerelopapa.hu domain választása alapjáraton hozzájárul a rangsoroláshoz.

Bár nem ez az egyik legszámottevőbb faktor SEO szempontjából, mégis egy jó ponttal indulhatsz a keresésben.

2. Kulcsszó, kulcskifejezés az URL-ben

Ahogy azt már picit fentebb írtam, 2020-ban a Google 200 különböző rangsorolási faktor szerint sorolja bizonyos helyekre a weboldalunkat a találati listában.

Az URL kialakítás benne van a top 5 legfontosabb rangsorolási faktorban.

A tisztánlátás kedvéért engedj meg egy rövid leírást az URL-el kapcsolatban.

Az interneten megtalálható URL-ek 3 részből állnak:

Az első rész a Protokoll, amellyel az internetre csatlakozik az adott weboldal. Ez lehet a http vagy https.

A második rész a Tartomány név, más néven a domain név. Ezen weboldal ez a triggr.hu.

A harmadik rész az elérési út magához a tartalomhoz. Ez a tartalom neve. Ebben a cikkben ez a /az-seo-rol-roviden/ rész.

Amikor elindítunk egy WordPress weboldalt, az alap URL beállítás nem túl keresőmotor-barát, ezért érdemes már rögtön a legelején beállítani azt.

url kialakítások

Láthatod, hogy alapjáraton 6 különböző kialakítással kezdhetünk és SEO szempontjából az első a legrosszabb.

Az URL kialakítása annak a cikknek, amit most olvasol /az-seo-rol-roviden/

Ha  a “Plain“, tehát a WordPress alapbeállítását használnám, akkor valahogy így nézne ki /?p=214/ (ez csak egy példa.)

Szerinted van olyan ember, aki kifejezetten erre keres rá a Google-ban: “p=214”? Nem túl nagy a valószínűsége.

Szóval ha nekem most ez lenne az URL-m, akkor hiába keresne valaki olyan kulcsszóra, hogy “seo“, az URL kialakítás miatt szinte biztos, hogy senki sem találná meg ezt a cikket…

3. Kulcsszó a tartalomban

Ez nagyon fontos. Amennyiben a fenti példánál maradunk, a kulcsszó(páros) a következő: villanyszerelő Pápa. Nos ezeket a szavakat használnod kell a kezdőoldalon mind az egyes címsorokban, mind az egyes bekezdésekben.

A kulcsszavak elhelyezése a tartalomban kulcsfontosságú SEO beállítás.

Ugyanakkor em kell túlzásba sem vinni a használatát, mert az már visszaélésnek számít és a Google “megbüntet” és rosszabb besorolást kapsz.

4. Kulcsszó a képleírásokban (alt-tag), azaz alternatív szöveg

WordPress-ben az alt tag megadása

Fontos, hogy a feltöltött képek is relevánsak legyenek az adott oldalhoz/bejegyzéshez, ezért sok esetben nem elég ha a kép “magáért beszél”, szükséges egy “alt-tag”-et is hozzárendelni a képhez.

Amennyiben WordPress alapú weboldalad van, akkor ezt az “alt-tag” opciót a galériában található képek alatt fogod megtalálni.

5. Backlink(ek) és az SEO

A backlinkek olyan linkek, amelyek más weboldalakról mutatnak a mi weboldalunk valamelyik tartalmára. Ez a Google számára azt mutatja, hogy a tartalmunk releváns és megbízható, hiszen mások ránk hivatkoznak a saját bejegyzéseikben.

Persze ezt nem érdemes (és nem is nagyon lehet már) kihasználni azzal, hogy megkérünk 20 másik havert, hogy “Linkelj már nekem egy párat”, hiszen a Google úgy ahogy a te oldalad relevanciáját is nézi, úgy azét is, ahonnan jön a backlink.

És igen eltaláltad, amennyiben nem releváns a hivatkozás, úgy az oldalad megint egy pár fokkal rosszabb helyezésre kerül.

6. Betöltési sebesség

Ez is rettentően fontos faktor, ha a rangsorolásodról van szó.

Mivel a Google tudja, hogy a felhasználók egyre türelmetlenebbek és egyre rövidebb betöltési sebességet várnak el a weboldalaktól (jelenleg 3 mp a legoptimálisabb), ezért a tartalom mellett azt is figyelembe veszi, hogy ebből a szempontból mennyire tudod kielégíteni a felhasználókat.

Néhány hasznos platform, amin a betöltési sebességet tudod mérni:

https://gtmetrix.com/

https://tools.pingdom.com/

https://developers.google.com/speed/pagespeed/insights/?hl=HU

+1. Design és Mobile-friendly (azaz mobilbarát) kialakítás

Nagyon fontos a mobilbarát weboldal

Amikor megnyitod a weboldalad, legbelül tudod, hogy az egy gyönyörűen összerakott, átlátható, könnyen fogyasztható, minimalista dizájnnal rendelkező weboldal, vagy pedig egy idejétmúlt, Flash kódokkal telepakolt hányingerkeltő rondaság.

PRO TIPP: ha nem tudsz dönteni, akkor mindig nyiss meg két böngészőt. Az egyikbe a te weboldaladat nyisd meg, a másikban pedig az apple.com-ot, vagy mondjuk a prezi.com-ot.

Ha úgy véled, hogy nagyon távol áll a te weboldalad felépítése a fentiekhez képest, keress fel valakit (vagy engem), hogy segítsen.

* Ne felejtsd el, hogy ezt most a Google szempontjából vizsgálom meg, ezért külön a marketing stratégiára nem térek ki.

Na és mi a helyzet a mobilbarátsággal?

2014-ben először haladta meg a mobil internetezők száma az asztali felhasználókét.

Ez a tendencia azóta csak növekszik, így nem kérdés a Google számára sem, hogy milyen weboldalakat soroljon előre a találati listában annak érdekében, hogy megfeleljen a felhasználói elvárásoknak.

A Google már 2010 óta dolgozik azon, hogy a weboldalakat mobilbarát kialakítás felé terelje és úgy látszik nagyon sikeresek a projektben.

A Google azóta teljesen átállt a Mobile First Index-re (MFI), ami annyit jelent, hogy azok a weboldalak, amelyek mobilra vannak optimalizálva előrébb kerülnek a találati listában szemben azokkal, amelyek nincsenek mobilra optimalizálva.

Köszönöm, hogy elolvastad! Ha úgy gondolod, hogy hasznos volt az infó, ne felejtsd el megosztani másokkal is, hátha nekik is jól jön!

Címkék

Légy te is TM tag!

Iratkozz fel a hírlevelemre és tegyél szert (legalább) havi 2-4 marketing ötletre, tippre, vagy taktikára! Értesülj elsőként, amint friss tartalmat jelenítek meg az oldalon!

A gomb megnyomásával elfogadod az Adatvédelmi tájékoztatóban foglaltakat.

Legújabb bejegyzések

Légy te is TM tag!

Iratkozz fel a hírlevelünkre és tegyél szert (legalább) havi 2-4 marketing ötletre, tippre, vagy taktikára! Értesülj elsőként, amint friss tartalmat jelenítünk meg az oldalon!

A gomb megnyomásával elfogadod az Adatvédelmi tájékoztatóban foglaltakat.

Share on facebook
Share on linkedin
Share on email
Share on reddit

Weboldalunk sütiket használ a hatékonyabb felhasználói élmény érdekében.