Facebook hirdetések: egyéni célközönség email lista alapján

egyéni célközönségek email lista
Share on facebook
Share on linkedin
Share on email
Share on reddit

Biztosan benned is felmerült a kérdés, hogy egyáltalán mik azok az egyéni célközönségek és hogy miért is volna neked ezekre eget rengetően nagy szükséged?

A kérdés jogos, én pedig pontosan ezt fogom megválaszolni neked.

A következő sorokban megtudod, hogyan alakíthatsz ki egyéni célközönségeket Facebookon az email listád (ügyféllista) alapján.

Továbbá azt is megtudod, hogy pontosan mikor és miért lehet szükséged erre a megközelítésre. Vágjunk bele!

Mi is az az egyéni célközönség?

egyéni célközönségek email lista

A Facebook egyéni célközönség egy olyan szolgáltatása a tech-óriásnak, amely segítségével nagyon egyszerűen elérheted a korábbi ügyfeleidet, érdeklődőket, illetve minden olyan felhasználót, aki valamilyen aktivitást mutatott a céged felé.

Ezek az aktivitások lehetnek weboldalon való böngészések, alkalmazástevékenységek, a Facebook oldaladon való aktivitások, korábbi hirdetéseken mutatott aktivitások, de lehetnek sima adatok is, mint az ügyféllista (email lista).

Ebből kifolyólag szinte egyértelmű, hogy ezeket a bizonyos célközönségeket csak valamilyen korábbi adat alapján lehet létrehozni.

A lényege ennek a funkciónak az, hogy bizonyos szakaszokban/fázisokban lévő embereket újra tudjuk célozni (re-marketing) a hirdetéseinkkel, vagy éppen kizárni őket egy bizonyos hirdetési kampányunkból. Hiszen miért reklámoznánk egy ingyenesen letölthető PDF-et olyasvalakinek, aki korábban már letöltötte azt?

Lassan összeáll a kép, igaz? 😄

Mikor és miért lehet szükséged email lista alapú egyéni célközönségre?

Nagyon egyszerű a képlet: ha már rendelkezel egy több száz, vagy több ezres email listával és szeretnéd mondjuk egy egyedi ajánlattal (akció/kupon, új termék bevezetése, stb.) vásárlásra buzdítani a listán szereplőket.

Mivel ők már egy bemelegített közönség, akik már valamilyen szinten elköteleződtek melletted és a céged mellett, ezért őket nem egy általános “Hello, mi is létezünk” hirdetéssel fogod megközelíteni, hanem egy sokkal személyre-szabottabb, cselekvésre való felhívással.

Egy még ennél is okkal fontosabb oka az egyéni célközönségek létrehozásának az lehet, hogy ezekre a célközönségekre hasonmás célközönségeket lehet kialakítani.

Röviden ez annyit jelent, hogy mondjuk van egy webshopod és az elmúlt 2 hónapban volt 500 megrendelésed, akkor készítesz egy egyéni célközönséget erre az 500 vásárlóra alapozva, mondjuk “egyéni célközönség_vásárlások” néven.

Majd ezeket az adatokat felhasználva kialakítasz egy hasonmás célközönséget egész (akár) Magyarország területére és akkor a Facebook csak olyan embereknek fogja megjeleníteni a hirdetéseidet, akik hasonló felhasználói szokásokkal rendelkeznek, mint az az 500 vásárló, akire a célközönséget alakítottad.

Ergo, ez a hasonmás célközönség nagy valószínűséggel elkötelezett vásárlók, szeretnek online vásárolni és korábban vásároltak már hasonló terméket, mint amit te is kínálsz -> exponenciálisan növeli az esélyét a további vásárlásoknak.

Erről egyelőre ennyit, hamarosan készíteni fogok egy cikket a hasonmás célközönségekről is, hogy jobban átlátható legyen. Most nézzük meg lépésről-lépésre, hogy hogyan hozhatunk létre egy email lista alapú egyéni célközönséget:

1. lépés: a "Célközönségek" menüpont kiválasztása a Facebook vállalkozáskezelőben

célközönségek kialakítása Facebook vállalkozáskezelőben

Ha már hirdettél valaha Facebookon, akkor a fenti kép már ismerős lehet a számodra. Ha még nem találkoztál ezzel a platformmal, de már hirdettél Facebookon – azaz emeltél ki bejegyzést -, akkor tudnod kell, hogy azt a pénzt kidobtad az ablakon. Majdnem…

2. lépés: egyéni célközönség létrehozása ügyféllista alapján

egyéni célközönség létrehozása Facebookon

Amennyiben még nincsenek egyéni célközönségeid a Facebook vállalkozáskezelődben, úgy ezt a képet fogod látni. Ha már rendelkezel egyéni célközönségekkel, úgy ez az oldal teljesen másképp fog kinézni, de a fent kijelölt gombot mindenképp meg fogod találni.

(Láthatod, hogy ugyanebben a menüpontban készítheted el a hasonmás célközönségeket is, amiről a bejegyzés elején már említést tettem.)

Az “Egyéni célközönség létrehozása” gombra kattintva a következő ablak fog felugrani:

ügyféllista alapű egyéni célközönség, Facebook

Itt láthatod a különböző lehetőségeket, amelyekre egyéni célközönséget lehet kialakítani. Nézzük hát, hogyan tovább.

3. lépés: válaszd ki az "Ügyféllista" lehetőséget

Ez nem más, mint “egyéni célközönségek email lista alapján”. Miután ezt megtetted, a következő ablak fog felugrani – és itt kezd izgi lenni a dolog 😁

egyéni célközönség létrehozása Facebookon 2

Még mielőtt belevágnánk a hogyanba, jobb oldalt láthatod, hogy “Your Customer List Information is Hashed”. Szerencsére a kifejtés már magyarul is elérhető, így nem kell fordítanom 😄.

A lényeg, hogy a Facebook biztosít téged afelől, hogy az érzékeny információk, amiket a listád által megadsz neki még előtte is titkosítva vannak. Ezt fontosnak tartottam elmondani.

Tovább…

A buborékokban található azonosítók tömkelegéből láthatod, hogy a Facebook mennyire részletes információhalmazzal dolgozik. Gyakorlatilag a haj-és szemszínen kívül minden infót megadhatsz 😄.

Viccet félretéve, a helyzet az, hogy tényleg nagyon bele lehet menni a részletekbe és minél részletesebb az email listád, annál könnyebben fog tudni a Facebook is dolgozni.

4. lépés: az ügyféllistád előkészítése

egyéni célközönségek email lista alapján, excel előkészítés

Miután kiderült a számodra, hogy milyen típusú részletezésekkel közelítheted meg a célközönséged kialakítását, készítsd elő a listádat.

Ezt nagyon egyszerűen megteheted egy sima Excel táblázattal. Láthatod, hogy én csak a legfontosabbakra tértem ki.

Általában ennyi bővel elég kell, hogy legyen, de inkább azt mondom, hogy termék/szolgáltatásspecifikus, hogy mennyire kell részletezni a dolgot.

FONTOS! Az országot mindig az adott ország ISO kódjával kell megadni!

A következő lépésben látni fogod, miszerint a Facebook rákérdez egy olyan dologra, hogy a listádban szerepel-e ügyfélértéket tartalmazó oszlop?

Ez azt jelenti, hogy az Excel táblázatban megadhatsz egy olyan oszlopot is, amely az “Ügyfélértéket” hivatott jelképezni, tehát hogy egy adott ügyfél milyen értékben vásárol(t) nálad.

Ezt a későbbiekben ügyfélértékű hasonmás célközönségek kialakításában fogod tudni kamatoztatni, hogy a Facebook csak olyan embereket keressen neked, akik nem elég, hogy elkötelezettek a vásárlás és a hasonló termékek mellett, de bizonyos összegeket is költenek ezekre a termékekre. Ezzel még jobban szűkíti a kört.

* Ne felejtsd el, hogy a végén az Excel táblázatot CSV-ben kell elmentened. 😉

5. lépés: a táblázatod feltöltése

egyéni célközönség létrehozása Facebookon 3

A 3. lépés után a “Tovább” gombra kattintva, a fenti ablak fog felugrani. Ahogy az már említettem, itt arra kérdez rá a Facebook, hogy a listádban szerepel-e ügyfélértékeket tartalmazó oszlop? Természetesen válaszd ki azt az opciót, amely a listádra vonatkozik, majd Tovább gomb. 

És elérkeztünk az utolsó ponthoz, a feltöltéshez. Miután feltöltötted a listádat, nevezd el a célközönséged (fontos, hogy mindenképp megkülönböztethető nevet adj a listának, hogy a későbbiekben pontosan tudd, melyik listát hova használod).

Majd a “Tovább” gombbal egy újabb ablak fog felugrani, amiben segítened kell a Facebooknak értelmezni a táblázatodat.

Teljesen egyértelmű lesz mit kell tenned: össze kell kötni a nevet a névvel, az országot az országgal, stb. Valahogy így:

egyéni célközönség létrehozása Facebookon

Láthatod, hogy 1 Megfeleltetett adattal rendelkezem és 5 helyen szükséges a beavatkozás. Oda kattintva ezt megteheted. Nincs más választásod, mint a megfelelő értékhez a megfelelő azonosítót társítani.

Amint ez megvan válaszd ki a “Feltöltés és létrehozás” gombot és voila, meg is vagy!

Gratulálok! Elkészítetted az első ügyféllista alapú egyéni célközönségedet Facebookon. Itt az ideje fel is használni ezt az új lehetőséget, szóval állj neki hirdetni!

Rövid összefoglaló

Mikor lehet szükséged ügyféllista alapú célközönségre?

Ha már rendelkezel egy több száz/több ezres email listával és ennek a bemelegített közönségnek akarsz személyre szabottan hirdetni Facebookon. 

Miben lehet a segítségedre egy email lista alapú célközönség a későbbiekben?

Hasonmás célközönséget lehet kialakítani az email listádon szereplő emberek felhasználási szokásai, érdeklődési körei, demográfiai adatai, stb. alapján.

Ezt a hasonmás célközönséget pedig ügyfélkör bővítésére használhatod egy sokkal tágabb és korábban érintetlen regionális zónában.

Mik a lépések egy ilyen célközönség kialakításához?

1. lépés: a “Célközönségek” menüpont kiválasztása a Facebook vállalkozáskezelőben

2. lépés: egyéni célközönség létrehozása ügyféllista alapján

3. lépés: válaszd ki az “Ügyféllista” lehetőséget

4. lépés: az ügyféllistád előkészítése

5. lépés: a táblázatod feltöltése

Ha úgy gondolod, hogy elkelhet némi segítség a különböző célközönségek kialakításában, hogy hatékonyabban és pénztárca-barátabban hirdethess Facebookon, vedd fel velem a kapcsolatot, nagyon szívesen segítek! 😊

Borítókép forrás: freepik.com

Köszönöm, hogy elolvastad! Ha úgy gondolod, hogy hasznos volt az infó, ne felejtsd el megosztani másokkal is, hátha nekik is jól jön!

Címkék

Légy te is TM tag!

Iratkozz fel a hírlevelemre és tegyél szert (legalább) havi 2-4 marketing ötletre, tippre, vagy taktikára! Értesülj elsőként, amint friss tartalmat jelenítek meg az oldalon!

A gomb megnyomásával elfogadod az Adatvédelmi tájékoztatóban foglaltakat.

Legújabb bejegyzések

Légy te is TM tag!

Iratkozz fel a hírlevelünkre és tegyél szert (legalább) havi 2-4 marketing ötletre, tippre, vagy taktikára! Értesülj elsőként, amint friss tartalmat jelenítünk meg az oldalon!

A gomb megnyomásával elfogadod az Adatvédelmi tájékoztatóban foglaltakat.

Share on facebook
Share on linkedin
Share on email
Share on reddit

Weboldalunk sütiket használ a hatékonyabb felhasználói élmény érdekében.