Eltűnnek a likeok száma az Instagramról?

eltunnek-a-likeok
Share on facebook
Share on linkedin
Share on email
Share on reddit

Az Instagram további 6 országban teszteli az új UI-t (felhasználói felületet), ahol a likeok száma már nem lesz látható. Pár hónappal ezelőtt – először – Kanadában indult ez a teszt, ami elég jól is sikerült, ezért úgy döntöttek, hogy kiterjesztik további országokra is.

A következő országokat érinti a teszt:

  • Olaszország
  • Japán
  • Brazília
  • Ausztrália
  • Új-Zéland
  • Írország

A Instagram app frissítése után ezekben az országokban a következő értesítés várja a felhasználókat:

We want your followers to focus on what you share, not how many likes your posts get.

azaz

Azt szeretnénk, ha a követőid a tartalmaidra fókuszálnának és nem pedig arra, hogy mennyi likeot ér el egy-egy posztod.

instagram-like

Ez végül is teljesen érthető, ugyanis az Instagram az utóbbi időben kezdett egyre több fiatalt szellemileg tönkretenni. Rengeteg depresszív visszajelzésről hallani, hogy ez a közösségi platform egy globális versenypálya lett. Magamutogató, életstílust meghazudtoló, kinek van több közösségi platform.

A likeolt likeolás hatás

Bizonyára számodra is ismerős az a helyzet, hogy meglátsz valami nagyon érdekeset a Facebookon, vagy bármilyen más közösségi oldalon és teljes átéléssel fogyasztod a contentet. Eltalálta az érzelmeidet, egyetértesz a posztoló gondolataival és még vizualitása is odab*sz.

Ám észreveszed, hogy csak 2-3 like van a poszton. Nagyon szívesen be-like-olnád te is, mert teljes mértékben egyezik az értékrendeddel, amit láttál/olvastál, de mint mindenki más, te is mások véleményétől teszed függővé a saját gondolataidat.

Csak azért nem kap elismerést tőled a szerző, mert attól félsz, hogy valamelyik “ismerősöd” meglátja, hogy te vagy a 4. like-oló és ez mennyire ciki. Pláne ha ez hosszú távon így is marad (mármint 4 like összesen).

Ez az, amit az Instagram ki akar űzni belőlünk

Mindez úgy fog kinézni, hogy egyedül a kép/videó tulajdonosa láthatja majd a like-olókat (azok számát konkrétan nem). Mindenki más számára ez még korlátozottabb lesz, ugyanis csak annyit láthatnak majd, hogy: “Liked by @someone and others”

eltűnnek-a-likeok

Amikor a likeok publikusak, az emberek túl nagy figyelmet tulajdonítanak nekik. Folyton másokhoz hasonlítják magukat és ezért abszolút irreális elvárásaik vannak magukkal szemben. Ráadásul nagyon sokan törlik azokat a posztokat, amelyekre a közvetlen megosztásuk után nem jött elég like, visszajelzés.

Erre ki is alakult egy bevált szokás, amit egy szleng is követett. A “Finstagram”, ami a “Fake” és az “Instagram” szavakból áll össze. Ez azt jelenti, hogy “Hamis Instagram” és lényegében annyi történik, hogy a felhasználók készítenek egy második felhasználót is (valamiféle alteregót), ahova konkrétan ezeket a “sikertelen” képeket posztolják és csak a közeli családtagok, ismerősök, barátok láthatják.

Na de mi a helyzet az influencerekkel?

Tény és való, hogy ez az újítás szinte “ellehetetleníti” az influencerek munkáit, ugyanis náluk pontosan a követők-és likeok mennyisége volt a mérvadó. Hogyan fogják tudni a cégek utánkövetni egy adott Instagram profil hitelességét?

“Mi megértjük, hogy a like számláló nagyon fontos a tartalomgyártóknak, de amíg ezek a változások még tesztelés alatt állnak, kitaláljuk, hogyan segíthetjük elő az értékteremtést a cégek számára” – világosította fel a TechCrunch-ot  az Instagram egy munkatársa.

Talán ez az egész változás egészségesebbé teszi az Instagram közösséget, talán nem. Az biztos, hogy redukálni fogja a versengést és valamilyen szinten optimalizálni fogja az irigységskálát.

Akárhogyan is, egyelőre még tesztelik ezt a funkciót és a mostani rálátásom szerint reménykedem benne, hogy ez pozitív hatással lesz a fiatalokra.

Inspiráció-és képforrás:

Köszönöm, hogy elolvastad! Ha úgy gondolod, hogy hasznos volt az infó, ne felejtsd el megosztani másokkal is, hátha nekik is jól jön!

Címkék

Légy te is TM tag!

Iratkozz fel a hírlevelemre és tegyél szert (legalább) havi 2-4 marketing ötletre, tippre, vagy taktikára! Értesülj elsőként, amint friss tartalmat jelenítek meg az oldalon!

A gomb megnyomásával elfogadod az Adatvédelmi tájékoztatóban foglaltakat.

Legújabb bejegyzések

Légy te is TM tag!

Iratkozz fel a hírlevelünkre és tegyél szert (legalább) havi 2-4 marketing ötletre, tippre, vagy taktikára! Értesülj elsőként, amint friss tartalmat jelenítünk meg az oldalon!

A gomb megnyomásával elfogadod az Adatvédelmi tájékoztatóban foglaltakat.

Share on facebook
Share on linkedin
Share on email
Share on reddit

Weboldalunk sütiket használ a hatékonyabb felhasználói élmény érdekében.