Facebook hirdetések időzítése, avagy mikor a legjobb hirdetni?

hirdetesek-idozitese
Share on facebook
Share on linkedin
Share on email
Share on reddit

Az izgága hirdetők a munka nagy részét már elvégezték nekünk (helyettünk), így ha az ember kicsit jobban beleássa magát a dologba, akkor teljesen letisztulhat a kép.

Nagy ellentmondások vannak azzal kapcsolatban, hogy a hét melyik szakaszában, illetve – ezt is leszűkítve -, a nap melyik szakaszában érdemes hirdetni. A következőkön lehetne rengeteg ideig vitatkozni:

“Természetesen hétvégén érdemes hirdetni, akkor érheted el a legnagyobb konverziót. Mindenki otthon van hétvégén, nem?”

“Butaság! A hétköznapokra kell tenni a fókuszt, ugyanis az emberek hétköznap lógnak legtöbbet a telefonjunok: munkában, buszon, lefekvés előtt, reggeli közben, stb. Hát nem egyértelmű?”

“Na ne már! Milyen jól látjátok mindketten! De valamit kifejeltettetek: miért ne használnátok ki mindkét opciót? A hétköznapi stresszoldó görgetés és a hétvégi lazító görgetés együttesen jobban odavág, nem?”

Ugye, milyen hosszasan lehetne ezekről beszélni? Felesleges. A lényeg, mint minden marketing platformon, a tesztelés.

De van egy jó hírem

hirdetok

Hiszen ezzel kezdtem már a legelején. Elképesztő mennyiségű ingyen (és fizetett) tartalom van már odakinn’, csak utána kell járni. Én pedig pontosan ezt tettem. Utánajártam, hogy a céged, a birodalmad építése mellett, ne kelljen még ezzel is foglalkoznod.

Első és legfontosabb, hogy ismerd a célpiacod. Ha még az elején vagy, akkor nem igazán ismerhetted ki teljes mértékben, így viszont a feladat adott. Amennyiben már egy ideje benne vagy az üzletben, akkor valószínűsítem, hogy nagyon jól ismersz minden vevő “fajtát”, illetve azok szokásait. Ezt fogjuk pár szóban boncolni a következő sorokban.

A célközönség a legfontosabb

legfontosabb-celkozonseg

Az időzítés semmilyen formában nem fogja befolyásolni a fizetett eléréseidet, ha azokat a rossz közönségnek vetíted. Tehát a szűrés az egyik legfontosabb (ha nem A legfontosabb) tényezője a hirdetésnek, hiszen pontosan erről szól a célzott hirdetés.

Miért is mutatnál egy egyedülálló, 27 éves világutazó ferfi embernek gyermeknevelési tippeket? Ez egész egyszerűen ellentmond minden józan észnek. És néha a józan ész a legértékesebb fegyvered.

Például bízom benne, hogy amennyiben olyan cukrászdát üzemeltetsz, ahol fagyi is kapható, akkor télen nem a fagylaltvásárlásra ösztönző hirdetéseket fogod előtérbe helyezni.

Mivel tudod, hogy amint egyre jobban megyünk bele a télbe, egyre drasztikusabban csökken a fagyi értékesítése. Ezért az ínycsiklandozó fagyis képes hirdetéseidet természetesen leállítod.

Hogyan lövöm be a hirdetések időzítését?

Kutatások kimutatták, hogy az emberek saját bevallásaik szerint, a legszívesebben pénteken és vasárnap költekeznek. Ezt gyönyörűen el is nevezték “Fizetésnapi effektus”-nak.

Ezek a kutatások természetesen nagy átlagszámítások, de a valóságban ez eltérhet. Például egy másik kutatásban, ahol online kiskereskedők tapasztalatait gyűjtötték össze rájöttek, hogy számukra a hétfő a legjövdelmezőbb nap. Az ő esetükben a hétvége (szombat, vasárnap) gyengébben teljesít.

Nagyon fontos, hogy kívülről-belülről ismerd az üzletet, amiben tevékenykedsz:

  • Mely napokon történik a legtöbb online, illetve offline vásárlás?
  • Mikor és milyen típusú bejegyzésektől kapod a legtöbb visszajelzést (like, megosztás, komment) a közösségi felületeken?
  • Milyen időszakban iratkoznak fel a legtöbben a hírleveledre, illetve milyen időszakban keresnek meg a legtöbben, mondjuk emailben?

Lődd be a célt és analizálj!

Amit ezalatt értek: döntsd el, hogy adott esetben mi a legfontosabb: Több oldalkedvelés? Weboldal forgalom? Konkrét vásárlás? Lead generálás? Amint ezek megvannak, indítsd el a hirdetéseket és analizálj, tesztelj.

A Facebookkal és a Google Analytics-el elképesztő mennyiségű és magas minőségű információt lehet összegyűjteni. Használd ki ezt a technológiát és engedd, hogy a konverziók nagy ütemben történjenek.

Köszönöm, hogy elolvastad! Ha úgy gondolod, hogy hasznos volt az infó, ne felejtsd el megosztani másokkal is, hátha nekik is jól jön!

Címkék

Légy te is TM tag!

Iratkozz fel a hírlevelemre és tegyél szert (legalább) havi 2-4 marketing ötletre, tippre, vagy taktikára! Értesülj elsőként, amint friss tartalmat jelenítek meg az oldalon!

A gomb megnyomásával elfogadod az Adatvédelmi tájékoztatóban foglaltakat.

Legújabb bejegyzések

Légy te is TM tag!

Iratkozz fel a hírlevelünkre és tegyél szert (legalább) havi 2-4 marketing ötletre, tippre, vagy taktikára! Értesülj elsőként, amint friss tartalmat jelenítünk meg az oldalon!

A gomb megnyomásával elfogadod az Adatvédelmi tájékoztatóban foglaltakat.