Facebook kampány típusok, kampánycélok: 1 rész

facebook kampány típusok, kampánycélok
Share on facebook
Share on linkedin
Share on email
Share on reddit

Három esetben érdemes elolvasnod ezt a cikket:

  • ha korábban még sosem hirdettél Facebookon;
  • ha nem vagy még jártas a hirdetéskezelő használatában, de már hirdettél (emeltél ki bejegyzést) Facebookon;
  • ha ismered a hirdetéskezelőt, de úgy érzed sokkal eredményesebbek is lehetnének a hirdetéseid.
 

A Facebook kampány típusok, más néven kampánycélok többfélék is lehetnek és mindig az aktuális üzleti céljaidnak megfelelően kell ezeket kiválasztani.

Igen, ezek leginkább technikai dolgok, viszont mire a cikk végére érsz rájössz, hogy ezek a beállítások mennyire meghatározhatják az egyes kampányaid eredményességét.

Maradj velem és ismerd meg a Facebook kampány típusokat, illetve azt, hogy milyen esetben melyiket használd.

A 3 Facebook kampány típus, vagy kampánycél

a 3 facebook kampány típus

Ismertség

Megfontolás

Konverzió

Ezt a 3 kampány típust, vagy kampánycélt sokszor az értékesítési tölcséred 3 fázisának is szokták nevezni.

Ismertség = TOFU (top of funnel, azaz tölcsér teteje), megfontolás = MOFU (middle of funnel, azaz tölcsér közepe), illetve konverzió = BOFU (bottom of funnel, azaz tölcsér alja).

Ez azonban nem mindig igaz. Sőt, a legtöbb esetben ez a kijelentés nem állja meg a helyét. Na de vegyük őket sorba és nézzük meg miért.

Pontosan mik ezek a kampánycélok, mit jelentenek az egyes célok és mikor melyiket a legcélszerűbb használni?

I. Facebook kampány típus: Ismertség

Az “Ismertség” kampány típuson belül két kampánycélt különböztetünk meg:

1. Márkaismertség

A Facebooktól:

“A hirdetéseidet olyan embereknek jelenítheted meg, akik a legnagyobb valószínűséggel fognak emlékezni rájuk.”

Hogy mi alapján dönti el a Facebook, hogy “mire fogunk a legnagyobb valószínűséggel emlékezni” nem tudom, de az biztos, hogy ennek a kampánynak egyetlen célja van: hogy beleégesd az emberek tudatába a márkádat.

Ha ezt a kampánycélt választod, akkor a Facebook nem válogat*, hogy ki lássa a kampányt, hanem egész egyszerűen megállás nélkül tolja mindenki arcába.

* A válogatás alatt a hajlamosságot értem: pl. hogy fog-e kattintani, vagy vásárolni, esetleg ajánlatkérő űrlapot kitölteni.

2. Elérés

A legtöbben összetévesztik a Márkaismertséget az Eléréssel, holott alapvető technikai különbség van a kettő között.

Hogy értsd: amikor a Facebook hirdetéseidet elemzed, van egy ún. “Gyakoriság”, vagy “Frequency” mérőszám, amely azt mutatja, hogy egy személy átlagosan hányszor látta a hirdetésedet.

facebook elérés kampány gyakoriság

Tehát hányszor érte el az adott hirdetésed ugyanazt a személyt, átlagosan.

Ha ez a mérőszám 2, akkor átlagosan kétszer, ha mondjuk 6, akkor értelemszerűen hatszor ért el a hirdetésed egy adott személyt.

Az “Elérés” kampánycéllal pontosan ezt a “Gyakoriság” mutatót tudod kontroll alatt tartani.

Mivel a kampánycél pontosan úgy van kialakítva, hogy a lehető legtöbb emberhez eljusson a hirdetésed, ezért neked kell szabályozni a gyakoriságot.

Tehát megadhatod, hogy (hány) naponta hányszor jelenjen meg egy hirdetés egy-egy embernek.

TIPP: Két esetben érdemes a leginkább “Elérés” kampányt indítani: ha van egy új akciód, vagy kiárusítás történik, vagy ha remarketingelni akarsz.

Erről rengeteget lehetne még írni, de akkor sajnos soha nem érnénk a végére. 😄

2. Facebook kampánycél: Megfontolás

1. Forgalom

Nagyon egyszerű: forgalomterelés a weboldalra.

Ha “Forgalom” kampányt indítasz, akkor a Facebook olyan embereket fog keresni neked, akik a legnagyobb valószínűséggel fognak a hirdetésedre kattintani, elhagyva ezzel a Facebookot.

Ezek a kattintások nem egyenlőek a konverzióval.

Nagy általánosságban ezek olyan emberek lesznek, akiket érdekelhet a terméked, ugyanakkor hajlamosak kattintani.

“Forgalom” kampányt általában oktató jellegű tartalom hirdetésére érdemes a leginkább indítani: pl. blogbejegyzés, stb.

2. Aktivitás

Facebook szerint:

“Több oldalkedvelést, eseményre való visszajelzést, illetve bejegyzésreakciót, hozzászólást vagy megosztást érhetsz el.”

Ez az alap kampánycél, ha csak simán “kiemeled a bejegyzésed” a Facebook oldaladon és ezzel pontosan azt éred el, amit a Facebook is leír: lájkokat, hozzászólásokat, megosztásokat, stb.

Ez a kampánycél “social proof”-ként (bizonyítékként) szolgálthat, hiszen itt olcsón szerzel lájkokat és később ugyanezt a hirdetést egy drágább kampánynál is felhasználhatod.

Gondolj csak bele: ha szembejön veled egy hirdetés, amin sok like, hozzászólás esetleg megosztás van, te is sokkal hitelesebbnek tartod, mintha nem lenne rajta semmilyen aktivitás.

Amikor egy “Aktivitás” kampányt indítasz érdemes előre gondolkodnod és úgy megírni/kialakítani az ebben a kampányban lévő hirdetéseket, hogy azokat később is fel tudd használni egy másik kampányban.

3. Alkalmazástelepítések

Sajnos ezzel a kampánycéllal (még) nincs tapasztalatom, de az biztos, hogy ezt akkor érdemes használni, ha van egy appod és szeretnéd az embereket az App Store-ba vagy Google Play áruházba küldeni, hogy letöltsék azt.

Sokan azt mondják, hogy ezzel a kampánycéllal általában könnyebben (és olcsóbban) tudsz minőségi érdeklődőket szerezni, hiszen ezt használják a legkevesebben.

4. Videómegtekintések

A legegyszerűbb és leghatásosabb módja megfogni egy hideg célközönség figyelmét.

Amennyiben a termékedet, vagy szolgáltatásodat videóban sokkal egyszerűbben és látványosabban tudod bemutatni, akkor minden további nélkül használd ezt a kampánycélt (főleg) hideg célközönség elérésében.

Ez nem csak egy egyszerű módja a figyelemfelkeltésnek, illetve az aktivitás generálásnak, hanem a későbbiekben ezeket a videómegtekintésekből kapott értékes adatokat remarketingre is felhasználhatod.

Pl. szegmentálhatod a videós tartalmad fogyasztását és külön remarketing hirdetést készíthetsz azok számára, akik 25%-ban, 50%-ban, 75%-ban, vagy 95%-ban nézték meg a videódat.

videómegtekintések kampánycél, egyéni célközönség

Értelemszerűen azok, akik legalább 50-75%-ban végig nézték a videódat sokkal inkább lesznek fogékonyak a későbbi hirdetéseidre, vagy a termékeidre.

Fontos: nem szükséges a “Videómegtekintések” kampánycélt használnod ahhoz, hogy videós hirdetést tudj indítani. A legtöbb kampánycélhoz használhatsz videó formátumot is.

Konklúzió

Mivel ez a teljes cikk első része, nem akarok messzemenő következtetéseket levonni, azt meghagyom a befejező részhez. 😄

Viszont ugyanakkor nagyon remélem, hogy te is látod már a különbséget aközött, hogy simán “Kiemelsz egy bejegyzést” a Facebook oldaladon és aközött, hogy tudatosan építed fel a Facebook marketing stratégiádat.

Még csak össze sem hasonlítható a két eljárás. A Facebook vállalkozáskezelőben komplett marketing rendszereket építhetsz fel, míg egy bejegyzéskiemeléssel a legjobb esetben is csak forgalmat terelhetsz a weboldaladra, vagy kicsalhatsz néhány lájkot a posztodra.

Ez utóbbi eljárás csak a semminél jobb, viszont a legtöbben ezt csinálják. És amit a legtöbben csinálnak, nagy valószínűséggel nem hoz kiemelkedő eredményt.

Köszönöm, hogy elolvastad! Ha úgy gondolod, hogy hasznos volt az infó, ne felejtsd el megosztani másokkal is, hátha nekik is jól jön!

Címkék

Légy te is TM tag!

Iratkozz fel a hírlevelemre és tegyél szert (legalább) havi 2-4 marketing ötletre, tippre, vagy taktikára! Értesülj elsőként, amint friss tartalmat jelenítek meg az oldalon!

A gomb megnyomásával elfogadod az Adatvédelmi tájékoztatóban foglaltakat.

Legújabb bejegyzések

Légy te is TM tag!

Iratkozz fel a hírlevelünkre és tegyél szert (legalább) havi 2-4 marketing ötletre, tippre, vagy taktikára! Értesülj elsőként, amint friss tartalmat jelenítünk meg az oldalon!

A gomb megnyomásával elfogadod az Adatvédelmi tájékoztatóban foglaltakat.

Share on facebook
Share on linkedin
Share on email
Share on reddit

Weboldalunk sütiket használ a hatékonyabb felhasználói élmény érdekében.