Szöveg lefedettség Facebook-on: ez már a múlté?

facebook szöveg lefedettség már a múlté
Share on facebook
Share on linkedin
Share on email
Share on reddit

Ha hirdettél már valaha Facebook-on (akár saját magad, akár marketingessel) valószínűleg hallottál már az ún. “szöveg lefedettség” kifejezésről.

A kifejezés magáért beszél, mivel szó szerint azt jelenti, hogy egy adott hirdetéshez tartozó képen mekkora mennyiségű szöveg található.

A Facebook pontosan meghatározta, hogy mekkora lehet a hirdetésekben szereplő képkreatívon lévő szöveg aránya: 20%

Helyesbítek: ez az arány természetesen lehet magasabb is (nem tiltott), de akkor az adott hirdetésed automatikusan sokkal rosszabb helyezést fog kapni, te pedig kénytelen leszel tudomásul venni és elfogadni ezt.

Miért jött létre ez a szabály? Egyszerű: a Facebooknál azt tapasztalták, hogy azok a képek, amelyeken 20%-nál nagyobb volt a szöveg lefedettség, rosszabbul teljesítenek – legyen a hirdetés célja bármi.

Mivel a Facebook óriási mennyiségű adattal rendelkezik, elég könnyen átlátja a különböző helyzeteket, összefüggéseket és ha valami ismétlődik, azaz többször előfordul (az ő esetükben akár több milliószor), akkor azt készpénznek veszik. Teszik ezt a legtöbbször jogosan.

Miért jó a szöveg lefedettség a Facebook hirdetéseinken?

A rengeteg adatelemzés után egyértelművé vált a cég számára, hogy ezzel a témával foglalkozni kellene, nem beszélve arról, hogy az igazat megvallva a túlzsúfolt képek nem is túl gusztusosak, sőt!

Képzeld el, ha ilyesmi hirdetésekkel találkoznál (bár valami azt súgja nekem, hogy sajnos már találkoztál hasonlóval 😅👇):

szöveg lefedettség Facebook, hogy ne csináld

Nos, mi a baj a képpel?

Nem szép. Átláthatatlan. Túlzsúfolt. Mobilon egyetlen szempillantás alatt tovább görget az ember, amint ezt meglátja…

Bár megmondom őszintén, mire elkészítettem ezt a képet, szinte megtetszett, hehe. 😄

Viccet félre téve, a Facebook halál komolyan vette ezt a kérdéskört és erre létre is hozott egy ún. “Szövegfedettségi eszközt”, amit ezen linken találsz meg.

Ezen az oldalon fel tudod tölteni (“Feltöltés” gombbal) azokat a képeket, amelyeket meg szeretnél hirdetni, ezt követően pedig megnézheted,  hogy az alábbi 4 kategória közül melyikbe sorolja azt a Facebook, azaz gyakorlatilag előre megjósolja Neked hogyan teljesítene az adott hirdetésed:

“OK”

“Alacsony”

“Közepes”

“Magas”

Amint feltöltötted a képet, a Facebook analizálja azt és ki fogja dobni, hogy a fent felsoroltak közül melyik kategóriába tartozik. Az “OK” kategória a cél. Ezt pedig akkor kaptad meg, ha a kép szövegezése 20% alatt volt.

A nagy kérdés: a szöveg lefedettség már csak a múlté?

Röviden: nagyon úgy néz ki.

Kicsit hosszabban: még nem hivatalos, legalábbis nem verték nagy dobra, de lehet rá utalást találni, illetve Matt Navarra, közösségi média szakértő is megosztotta Twitteren a Facebook-tól kapott levelét.

a szöveg lefedettség már a multé, jelentette be Matt Navarra

Forrás: SEJ

Lényegében a Facebook leírja, hogy folyamatosan fejlesztik és finomítják azon technológiájukat, amivel a hirdetések eredményességét és relevanciáját figyelik.

A kutatások alapján arra jutottak, hogy többé nem fogják büntetni azokat a hirdetéseket, amelyek magasabb a szövegmennyiséggel rendelkeznek.

Természetesen ettől függetlenül felhívja a figyelmet arra is, hogy azok a hirdetések, amelyek kevesebb szöveg lefedettséggel rendelkeznek, mint 20%, jobban teljesítenek, szóval nem árt, ha ezt ezután is betartják a hirdetők.

Konklúzió

Vajon eljött a korszaka és mi is részesei lehetünk a gusztustalanabbnál gusztustalanabb hirdetéseknek? Vajon mi lehet az oka, hogy a Facebook meghozta ezt a döntést?

Kicsit olyan ez, mintha a Facebook eddig abban reménykedett volna, hogy az embereknek ne tetsszen a sok szöveggel ellátott kép.

Ugyanakkor az is benne van a pakliban, hogy az emberek igen is kapnak a sok szöveggel ellátott hirdetésekre. Most akkor mi legyen? Teszteljünk! 😄

Természetesen az, hogy ez egy jó döntés volt vagy sem csak ezután fog kiderülni, hiszen most már bármit szabad (ilyen tekintetben.)

Egy biztos: mint ahogy eddig, úgy ezután sem fog garantált eredményt hozni egyetlen hirdetési kreatív sem, ezért a folyamatos tesztelés ezután is elengedhetetlen lesz.

Annyit javasolhatok, hogy tesztelj te is sokat! Tesztelj kevés szöveg lefedettséggel, közepes, illetve nagy szöveg lefedettséggel. Tesztelj szöveg nélkül.

Tesztelj. Tesztelj. Tesztelj. Csak így fog kiderülni a számodra, hogy a te célközönséged mire reagál a leginkább.

Köszönöm, hogy elolvastad! Ha úgy gondolod, hogy hasznos volt az infó, ne felejtsd el megosztani másokkal is, hátha nekik is jól jön!

Címkék

Légy te is TM tag!

Iratkozz fel a hírlevelemre és tegyél szert (legalább) havi 2-4 marketing ötletre, tippre, vagy taktikára! Értesülj elsőként, amint friss tartalmat jelenítek meg az oldalon!

A gomb megnyomásával elfogadod az Adatvédelmi tájékoztatóban foglaltakat.

Legújabb bejegyzések

Légy te is TM tag!

Iratkozz fel a hírlevelünkre és tegyél szert (legalább) havi 2-4 marketing ötletre, tippre, vagy taktikára! Értesülj elsőként, amint friss tartalmat jelenítünk meg az oldalon!

A gomb megnyomásával elfogadod az Adatvédelmi tájékoztatóban foglaltakat.