Hogyan posztolj Facebookon vállalkozóként? 3+1 tipp az alapokhoz

hogyan posztolj Facebookon hatékonyan, Papp László
Share on facebook
Share on linkedin
Share on email
Share on reddit

Ha valaha megfordult a fejedben az a gondolat, hogy “A Facebook nem csak a családi fotók megosztásáról szól…”, akkor teljes mértékben igazad volt és ez a cikk neked szól.

Az alábbi sorokban megtudod, hogyan posztolj Facebookon hatékonyan akár egyéni vállalkozóként, akár cégvezetőként, de akár marketingesként. Tarts velem, jó buli lesz!

Hogyan posztolj Facebookon hatékonyan? - bevezető

Sose felejtsd el, hogy pont úgy mint a weboldalad esetében is, a Facebook oldalad sem rólad szól… Illetve csak részben szól rólad, de nagyrészt az ügyfeleidről és az ügyfeleidnek szól. A meglévő követőtáborodnak, illetve a potenciális érdeklődőknek.

Miért annyira fontos ez? Azért, mert ha ezt szem előtt tartod, akkor minden tartalom, amit megosztasz/készítesz eleve a célközönségednek fog szólni. És mivel jól ismered a célközönséged, olyan formátumban készíted el ezeket a tartalmakat, hogy mindenki számára érthető, tiszta és imponáló legyen.

A Facebook oldaladon SOHA nem arról posztolsz, ami téged érdekel, SOHA nem írsz úgy egy akciókról, mintha ezzel TE tennél szívességet és NEM akarsz lépten nyomon valamit eladni!

A Facebook posztjaid lényege a szórakoztató, közösségépítő és érzelmekkel teli storytelling. A többi jön magától.

Papp László

Az emberek, akik belájkolták az oldalad azért tették azt, mert érdekli őket, amit kínálsz/képviselsz és szeretnének kapcsolatban maradni veled.

És mivel a Facebookon elsősorban nem csak brandet, hanem közösséget építesz, ezért a legjobb, amit tehetsz, hogy fenntartod az érdeklődést.

1. Céltudatosan posztolj!

céltudatosan posztolj Facebookon

Strukturáltan és céltudatosan kell felépíteni minden posztot. Nem teheted meg azt, hogy kiteszel valamit csak azért, hogy legyen valami, hiszen ha a célközönséged nem tud azonosulni ezekkel a dolgokkal, előbb vagy utóbb dislike-olja az oldalad…

Gondolj csak bele: van egy szobrász, akit hónapok/évek óta követsz akár Facebookon, akár Instagramon. Azért követed, mert érdekelnek a műalkotásai, tudsz azonosulni a stílusával, vagy esetleg te magad is szobrász vagy és rengeteget tanulsz tőle.

Megszoktad, hogy minden nap posztol mondjuk egy új “hogyan” videót, vagy azt, hogy épp hol tart egy adott projektben.

Aztán egyik napról a másikra a semmiből nekiáll valami teljesen oda nem illő dologról posztolni, másnap megint valami más, harmadnap nem is posztol, stb.

Mit érzel legelőször? Csalódást… hiszen annak idején nem azért követted be, hogy “mindenről is” tájékozódj az oldalán, nem? Azért követted be, hogy inspirációt meríts a munkáiból és tanulj tőle…

Éppen ezért nagyon fontos, hogy mindig a célközönségednek megfelelő, autentikus tartalmat készíts/ossz meg, hogy pontosan tudják, miért követnek téged, mit kapnak tőled.

2. Ne feledkezz meg a rendszerességről sem!

posztolj rendszeresen Facebookon

A Socialbakers adatelemzései kimutatták, hogy bár nincsenek konkrét varázsszámok a posztolások rendszerességét illetően, nagyjából be lehet lőni, hogy különböző iparágakban, milyen rendszerességgel érdemes posztolni a legnagyobb aktivitás elérése érdekében.

Az elemzést két üzleti csoportra osztották: márkák (mint a Coca-Cola, Red Bull, Disney, stb.) és médiaszolgáltatók (mint a New York Times, MTV, CNN, stb.)

Az adatok elemzései alapján kiderült, hogy a márkák szempontjából az arany középút a heti 5-10 poszt, míg egy médiaszolgáltatónál ez a szám 4-10x is több lehet, hiszen híreket az emberek egész nap olvasnak.

3. Milyen stílusban posztolj Facebookon?

Facebook posztolás titka - legyen érzelmekkel teli

Lehet, hogy ez egy picit ellentmondásos lesz mindazzal, amit eddig írtam, de olvasd végig, érteni fogod!

A Facebook valóban nem csak a családi fotók megosztásáról szól, viszont az emberek 90%-ban erre használják… ezért így is azonosulnak a platformmal. Ha Facebook, akkor: közösség, család, sztorik, emlékek, csoportok, játékok és szórakozás.

Szóval, ha jól akarsz teljesíteni a Facebook világában, akkor valamilyen szinten családias légkört kell varázsolnod az üzleti oldaladon.

Próbálj meg laza lenni, nem túlgondolni a dolgot és lehetőség szerint minél inkább szórakoztató és érzelmekkel teli posztokat készíteni! Az emberi agy képekben gondolkodik, szereti az emocionális dolgokat és a színeket. Szeret szórakozni és együttérezni.

Fűszerezett érzelmek...

Pontosan ezért sem tud azonosulni a “Most 10%-al olcsóbban megveheted, kattints a linkre…” típusú posztokkal. Ehhez nem társulnak érzelmek, nem társulnak színek. Az ember nem tudja elképzelni az akciót.

Viszont sokkal inkább el tud képzelni egy megoldást a problémájára, amihez most ráadásul olcsóbban is hozzájuthat. Nézzünk egy klímás példát (ezt most találtam ki, még sosem teszteltem!):

“Te is ismered azt az érzést, hogy ha túl hideg van, az a baj, ha túl meleg, akkor az? Ez természetes. Ezt mindannyian ismerjük. 😅 Nézd meg te is, hogyan alakíthatsz ki teljes harmóniát a lakásodban legújabb technológiánkkal 👉 az “embertelen kánikulára” való tekintettel, most minden típust 10% kedvezménnyel adunk! Kattints a linkre!”

Az ilyen típusú bejegyzésekkel, vagy hirdetésekkel lehet a leginkább és legkönnyebben azonosulni. Viszont arra nagyon figyelj, hogy a napi szintű posztolásoknál ne vidd túlzásba a termékpromózást, akciózást, stb.

Tudod, csak lazán. Mindennapi dolgok, szórakoztató tartalom, amivel tud azonosulni a célközönséged.

A fenti példánál maradva, készíts egy fotót egy hőmérőről (mondjuk úgy, hogy tisztán látszódjon a hőmérséklet, illetve a háttérben a klíma berendezésetek is) az irodában és írd oda, hogy “Órák óta nem mozdul… imádjuk ezt a technológiát!

Vagy valami ilyesmi… 😊

+1. Nagyon fontosak a visszajelzések, az aktivitások

miért fontosak a lájkok Facebookon

A Facebooknak egyetlen célja van a végfelhasználóival kapcsolatban: minél több időt töltsenek a platformon. Viszont ahhoz, hogy valaki sok időt töltsön a platformon, szórakoztató és interaktív tartalomra van szüksége. Nézzük meg, miket és hogyan mér a Facebook:

Aktivitások

A Facebook algoritmusai lájkokban, hozzászólásokban és megosztásokban mérik a posztjaid hatékonyságát. Ha egy adott bejegyzésre nem érkezik aktivitás, úgy a Facebook azt unalmas tartalomként kezeli és “bünteti” az oldalt.

Hogyan bünteti? Nem mutatja meg az adott tartalmat senkinek. Nem, hogy organikusan nem talál rá senki, de a saját követői sem fogják látni. Hogyan kell mindezt pontosan értelmezni?

Hatékonyság

Egy átlagos felhasználónak elég sok ismerőse van Facebookon, viszonylag sok üzleti oldalt kedvel/követ és tagja jó néhány csoportnak.

Ha minden egyes oldal/csoport/ismerős posztját látná, akkor nagyon hamar megtelne a feje és beleunna az egészbe, ezáltal kevesebb időt töltene a platformon.

Ráadásul nem maradna szabad hely a fizetett hirdetéseknek sem a hírfolyamában. (Ez pedig nem buli a Facebooknak. 😄)

Ezért előbb minden új posztod tesztelésen megy át. Mondjuk ezren kedvelik az oldalad, akkor az aznapi posztodat először csak kb. 40 ember fogja látni.

Ha ez a 40 ember nem mutat elég aktivitást a posztodon (nincs elég like, hozzászólás, vagy megosztás), akkor a maradék 960 nem fogja látni ezt a posztodat. Kivéve természetesen, ha maguktól néznek körbe az oldaladon.

De a hírfolyamukban nem fogják látni. A hírfolyamukban olyan posztokat/ hirdetéseket fognak látni, amelyek frissek + bizonyítottan érdekesek.

Ezért is nagyon fontos, hogy mit posztolsz, mikor posztolsz és hogyan posztolsz.

Pro tipp: sokan azt csinálják, hogy posztolás után figyelemmel kísérik az adott bejegyzés eredményességét és amennyiben az első fél órában/órában nem az elvárt módon teljesít, akkor törlik és újat készítenek.

Hiszen ha törlik, akkor azt a posztot már nem találhatja unalmasnak a Facebook és így nem “bünteti” miatta az oldalt.

Összefoglaló

A céges Facebook oldalad csak az üzleti lehetőségekben és struktúrában különbözik a személyes profilodtól.

A családias hangulat, a közösséghez való tartozás érzése és a különböző emocionális faktorok ugyanúgy hatalmas szerepet játszanak itt is csak úgy, mint a személyes profilodon.

Légy laza, transzparens és ne nyomulj! Sose feledd, hogy a Facebook közösségi platform, nem egy hirdetőtábla – legalábbis nem a szó szoros értelmében… 😄

Posztolj rendszeresen, legalább heti 3-5x és posztolj mindig céltudatosan! Mindamellett, hogy azonosulnod kell a célközönségeddel, ne felejtsd el, hogy az üzlet az üzlet és végső sorban az eladásaid fogják növelni az árbevételed.

Köszönöm, hogy elolvastad! Ha úgy gondolod, hogy hasznos volt az infó, ne felejtsd el megosztani másokkal is, hátha nekik is jól jön!

Címkék

Légy te is TM tag!

Iratkozz fel a hírlevelemre és tegyél szert (legalább) havi 2-4 marketing ötletre, tippre, vagy taktikára! Értesülj elsőként, amint friss tartalmat jelenítek meg az oldalon!

A gomb megnyomásával elfogadod az Adatvédelmi tájékoztatóban foglaltakat.

Legújabb bejegyzések

Légy te is TM tag!

Iratkozz fel a hírlevelünkre és tegyél szert (legalább) havi 2-4 marketing ötletre, tippre, vagy taktikára! Értesülj elsőként, amint friss tartalmat jelenítünk meg az oldalon!

A gomb megnyomásával elfogadod az Adatvédelmi tájékoztatóban foglaltakat.