Hogyan segíthet a Google Alerts a tartalomgyártásban?

tartalomgyártás, google alerts, tartalommarketing
Share on facebook
Share on linkedin
Share on email
Share on reddit

Ebben a cikkben megismerhetsz egy nagyon hasznos eszközt, amellyel nem csak inspirációt meríthetsz a tartalomgyártáshoz (következő blogodhoz, e-könyvedhez), de még “kémkedhetsz” is a versenytársaid után.

A Google Alerts-el megtudhatod, hogy milyen új cikkek jelentek meg az iparágadban, a versenytársaid milyen backlinkeket (erről bővebben kicsit lejjebb) használnak, illetve, hogy hivatkoznak-e rád mások a blogbejegyzéseikben.

Készülj, mert izgalmas lesz!

Mi az a Google Alerts?

A Google Alerts egy tartalomváltozást észlelő és értesítő rendszer”, amelyet teljesen ingyen lehet használni.

Bármilyen Gmail-es fiókkal készíthetsz 2 másodperc alatt Alerts fiókot, beírod a varázs-kulcsszavakat, le-okézod és aznap este már kapod is az infót.

Hogy milyen infót? Minden olyan friss bejegyzést, amelyben szerepelnek azok a (többek között) kulcsszavak, amelyeket te beírtál. Nem bonyolult, olvasd tovább!

Sőt, gyakorlatilag amint a cikk végére érsz nem csak, hogy teljes mértékben át fogod látni ezt a fantasztikus eszközt, de ha követed a lépéseket, akkor lesz egy kompletten felépített, passzív ötletelőd is.

Lássunk neki.

A Google Alerts beállítása

  1. Nyisd meg a Google Alerts szolgáltatást.
  2. Fogadd el a feltételeket és amennyiben több Gmail-es fiókod van, úgy válaszd ki a számodra megfelelőt.
  3. A keresőbe írd be azokat a szavakat, amelyek relevánsak lehetnek a számodra.
  4. Nyomd meg az “Opciók megjelenítése” gombot és állítsd be a beállítható dolgokat: Milyen sűrűn akarod, hogy a Google értesítsen? Miről szeretnéd, hogy értesítsen (hírek/blogok/webes találatok/stb.)? – Tipp: az esetek 98%-ban a “Blogok” és a “Webes találatok” bőven megteszik, így kezdetben jelöld be csak azokat.
  5. Milyen nyelveken és régióban keresel értesítést? Csak a legjobb, vagy az összes találat érdekel? Hová (milyen email címre) menjen az értesítés?
  6. A legvégén nyomd meg az “Értesítés létrehozása” gombot.
 
Íme egy kis szemléltető:
google alerts részletes beállítások

Láthatod, hogy a Google automatikusan mutat néhány példát a beírt kulcsszóval. Innen is tudhatod, hogy ezt a kulcsszót valóban használják, mert születnek vele különböző cikkek.

Ja, és míg el nem felejtem: a napi/heti/stb. értesítő emailek pedig valahogy így néznek ki:

google alerts, napi, vagy heti jelentés

Sok érdekességgel is fogsz találkozni, hiszen (majdnem) minden olyan cikk, amely tartalmazza az általad beállított kulcsszót/szavakat megjelenik.

Fontos tudni, hogy NEM kapsz értesítést minden egyes cikkről, amit a Google indexel, viszont a legrelevánsabbak el fognak jutni hozzád.

Tartsd szemmel a konkurenciát

Nagyon egyszerűen megnézheted, hogy a versenytársaid, vagy akár a “nagyobb halak” milyen friss cikkeket írnak, kulcsszavaktól függetlenül.

Egész egyszerűen írj be valami hasonlót:

A “site:” előtag kifejezetten domainre, vagy url-re utal. Ebben az esetben nem volt szükség /blog-ot is hozzátenni, mert a 7digits.net marketingüngynökség külön domaint tart fent a magyar nyelvű blogbejegyzéseinek.

Ha például az én bejegyzéseimről szeretnél értesítést kapni, akkor az így nézne ki -> site:triggr.hu/blog

Ha több blogot is szeretnél követni egyszerre, akkor egész egyszerűen tegyél egy “OR”-t a kettő közé, valahogy így:

google alerts több domain keresés

Ebben az esetben értesítést fogsz kapni akkor is, ha a 7blog és akkor is, ha a Webshark fog új bejegyzést közzétenni.

Figyeld az említéseket, hivatkozásokat

Ha már ismertebb vagy az iparágadban könnyen meglehet, hogy mások írnak rólad, megemlítenek téged, vagy a cégedet egy bejegyzésükben, de nem linkelik az oldalad, vagy egy adott bejegyzésedet, amelyre hivatkoznak.

Ez azért szomorú, mert potenciális ügyfeleket, érdeklődőket veszíthetsz anélkül, hogy tudnál róla. Ha nincs belinkelve a neved a szövegben, elképesztően minimális az esélye annak, hogy valaki külön Google-ban utána néz annak, hogy ki vagy.

Ráadásul értékes backlinket is veszítesz… 

Tehát ahhoz, hogy kiderítsd szerepel-e a neved, vagy a céged neve egy-egy új bejegyzésben a következőt kell tenned: írd be a saját neved, a céged nevét, de akár a webcímedet is. Az én esetemben ez így nézne ki:

triggr.hu keresés a google alerts-ben

Ezen kívül még a következőket állítanám be: “Papp László“, “triggr marketing“.

Turbózd fel a SEO-dat backlinkekkel, linképítéssel

Ha már olvastad valamelyik bejegyzésemet is, akkor tudhatod, hogy én nagy rajongója vagyok a fizetett hirdetéseknek és alapjáraton nem a SEO-tól várom a csodát.

Természetesen ezt nem kell a szó szoros értelmében érteni, hiszen a komplett weboldalam és minden bejegyzésem a lehető legtöbb SEO szempont szerint készült és fog készülni ezután is, de semmiképp sem nevezném magam SEO szakértőnek.

A lényeg, hogy mivel a SEO egy hosszútávú befektetés, ezért tényleg érdemes odafigyelni rá és a Google Alerts ebben is a segítségedre lehet.

Visszatérve, a Google 200 besorolási faktora (angol nyelvű cikk) között megtalálható a “linképítés” is, ami nagyon sokat dobhat a blogodon.

Nagyon röviden: Minél több RELEVÁNS link mutat az oldaladra/blogodra más oldalakról, a Google robotjai annál inkább tartják hitelesnek és értékesnek a tartalmadat. Ez pedig jobb rangsoroláshoz vezet.

A linképítés oda-vissza működik. Természetesen a legfontosabb, hogy hány oldal linkeli be a te oldaladat/bejegyzésedet, viszont a Google azt is nézi, hogy a te posztjaidban szerepelnek-e kifelé irányuló linkek.

Fontos a közösségépítés (konkurencia ide, vagy oda), illetve amikor blogot írsz, sosem árt belinkelni egy olyan szövegrészt, vagy esetleg diagramot, amelyet egy másik oldalról szereztél. Ez mindenkinek jó.

Az adott oldal tulajdonosa is jól jár, mert szerzett egy plusz linket és neked is jó, mert az olvasóid tudják, hogy transzparens vagy és nem nevezed más munkáját a sajátodnak (hiszen ha nem nevezed meg a forrást, olyan mintha te készítetted volna, nem?)

Fontos: a Google azt is nézi, hogy pontosan honnan jön egy adott link. Egy olyan oldalról, amelynek havi 20-30 látogatója van, vagy egy olyanról, amelynek akár több ezer, vagy több tízezer?

Minél erősebb az oldal, ahonnan jön a link, annál hitelesebb és értékesebb lesz a te oldalad is.

Nézzük, hogyan segíthet neked a Google Alerts a tartalomgyártásban

Biztos te is nagyon sok cikket olvasol más profiktól, vagy cégektől a saját iparágadban, esetleg olyan hírportálokat, ahol a te érdeklődési köröd sokszor van említve, jelentős százalékban témába kerül.

A saját példámra vetítve megmutatom, hogy ebben az esetben mit írnék be a Google Alerts keresőjébe:

minner + 7blog + facebook hirdetések

Ebben az esetben csak és kizárólag akkor fogok értesítést kapni ha minden egyszerre egyezik.

Tehát a zárójelben említett oldalak valamelyikére egy új bejegyzés kerülne, amely tartalmazza a “facebook hirdetések” kulcskifejezést is.

Miért is jó ez neked? Azért, mert ha célzottan olvasol olyan témában cikkeket, amihez a legjobban értesz, könnyen kiszúrhatsz “hibákat” egy adott cikkben, vagy tudnál érdemben hozzászólni, esetleg hozzátenni, ha valami “kimaradt”.

Megnézed pontosan ki írta a cikket, írsz neki egy nagyon kedves és barátságos levelet, amelyben természetesen nem a “hibákat” sorolod, hanem először is megdicséred, hogy milyen fantasztikus cikket írt, aztán pedig elmondod, hogy szerinted hogyan lehetne még ütősebbé tenni azt.

Természetesen nem fog minden esetben mindenki válaszolni a leveledre, de ha mégis, akkor sikerült egy mikro-elköteleződést teremtened az illetőnél és könnyen megkérheted, hogy a következő releváns posztjában építse be az egyik blogodat a tartalomba.

Vagy megkéred, hogy kicsit olvasson bele a blogodba és ha tetszik neki, amit olvas, akkor hívjon meg vendégírónak.

Ez mindenképp egy win-win szituáció. A blog szerzője is jól járt, mert a segítségeddel még több értéket tudott biztosítani az olvasóinak és te is jól jártál, mert szereztél egy elképesztően értékes backlinket/ lehetőséget.

Konklúzió

A Google Alerts lenne a megoldás a tartalomgyártásra? Nem, nem egészen. Viszont az tény, hogy nehezebb napokon kiszedhet a sz@rból, rengeteg inspirációt meríthetsz, ráadásul nem utolsó sorban tanulhatsz is a versenytársaidtól.

Sose lehet tudni, milyen új, általad korábban még nem ismert taktikát ismersz meg azáltal, hogy célzott értesítéseket kapsz kifejezetten arról, amiről olvasni szeretnél. 😉

És persze ne feledkezz meg arról sem, hogy ez tök ingyenes és teljesen passzív. Egyszer felépíted a kulcsszavaidat, vagy az egyéb paramétereket, ami szerint az Alerts küldje neked az értesítéseket és gyakorlatilag a megadott időintervallumon belül kapni fogod az ingyenes anyagot.

Én minden este kapok valami finomságot. 😄

Rövid jelmagyarázat:

“” = Hatalmas különbség van aközött, ha azt írod, hogy: közösségi média, vagy közösségi média. Ugyanis ha macskaköröm nélkül írod, úgy minden cikkről értesítést fogsz kapni, amelyben megtalálható a “közösségi” és a “média” szavak. Tehát ha téged kifejezetten a szókapcsolat érdekel, akkor mindenképp közösségi média-t írd be.

() = Amennyiben a (mínusz) előtagot használod egy szónál, úgy azt a Google kizárja a keresésből. Tehát ha téged érdekel a marketing, de nem érdekel az Instagram, akkor valahogy így kell, hogy kinézzen a paramétered: marketing instagram

(+) = Amennyiben a + előtagot használod egy szónál, úgy kizárod a szinonimákat, vagy a nagyon hasonló szavakat az értesítésből. Tehát ha beírod azt, hogy +triggr, ezzel kifejezetten arra szólítod fel a Google-t, hogy még véletlenül se találja meg a trigger-t.

site: = Fentebb már találkozhattál ezzel a formátummal. Ezt akkor használd, amikor kifejezetten egy domain-t, vagy url-t, vagy ezen belül valamilyen aktivitást szeretnél követni. Tehát ha beírod, hogy site:triggr.hu, akkor innentől kezdve kapni fogsz értesítést minden bejegyzésemről. 😁

-site: = Ez akkor lehet segítség, ha egy bizonyos kulcsszóra, vagy kulcskifejezésre keresel, de ki akarsz hagyni bizonyos oldalakat, akkor kimínuszolod az adott oldalt. Pl. a Facebook nagyon sok, a hirdetéseivel kapcsolatos cikket készít, de azok nem mindig érdekelnek, így azt ki akarom vonni a keresésből. Ebben az esetben:
“facebook hirdetés árak” -site:facebook.com lesz a kulcskifejezésem.

OR = Nagyon fontos, hogy a magyar “vagy” megfelelője nem fog működni, illetve nagybetűvel kell írni. Ezzel is találkozhattál fentebb. Az OR elválasztó tágítja a lehetőségeket. Tehát nem kell külön kulcsszavakat készíteni, hanem bőven elég ha mondjuk beírod site:triggr.hu (“facebook hirdetések” OR “online marketing”) és így a triggr.hu oldalról mindkét kulcskifejezésre kapni fogsz értesítést.

Köszönöm, hogy elolvastad! Ha úgy gondolod, hogy hasznos volt az infó, ne felejtsd el megosztani másokkal is, hátha nekik is jól jön!

Címkék

Légy te is TM tag!

Iratkozz fel a hírlevelemre és tegyél szert (legalább) havi 2-4 marketing ötletre, tippre, vagy taktikára! Értesülj elsőként, amint friss tartalmat jelenítek meg az oldalon!

A gomb megnyomásával elfogadod az Adatvédelmi tájékoztatóban foglaltakat.

Legújabb bejegyzések

Légy te is TM tag!

Iratkozz fel a hírlevelünkre és tegyél szert (legalább) havi 2-4 marketing ötletre, tippre, vagy taktikára! Értesülj elsőként, amint friss tartalmat jelenítünk meg az oldalon!

A gomb megnyomásával elfogadod az Adatvédelmi tájékoztatóban foglaltakat.

Share on facebook
Share on linkedin
Share on email
Share on reddit

Weboldalunk sütiket használ a hatékonyabb felhasználói élmény érdekében.