Értékesítés, marketing, márkanév. Mi a különbség?

markanev
Share on facebook
Share on linkedin
Share on email
Share on reddit

A márkanév

A példa és az egyszerűség kedvéért, mind a három fogalomról I. szám 2 személyben fogok írni. A márka egy kép, ami az emberek fejében él rólad, ha eszükbe jut a neved.

Például, amikor az emberek Papp Lászlóról beszélnek, nagy valószínűséggel a nemzetközi pályákon is elismert boxoló fog eszükbe jutni. Ha nem is ezért, de a 12.500 férőhelyes aréna mindenkinek beugrik. Így tehát, ha én azt akarom, hogy a Papp László névről az embereknek én jussak az eszükbe, hát elég nehéz dolgom lesz. De állok elébe!

papp-laszlo

Ekkor bukkan elő a marketing

A marketing már nem egészen a rólad kialakított képet fogja képviselni, mint maga a márka, vagy brand, hanem eszközként szolgál. A marketing a módja annak, hogy hogyan ülteted el az emberek fejébe a neved, vagy a céged nevét, logóját, stb.

Továbbá a marketinggel tudsz leadeket generálni, ami még több potenciális vásárlóhoz, vagy üzlethez vezet. Vegyük példának a Facebookot, ugyanis ez korunk leghatékonyabb és legszofisztikáltabb marketing platformja.

Ahogy ezt már egy korábbi bejegyzésben is említettem, a Facebookkal nem lőhetsz mellé. Ha tudod mit csinálsz, vagy megbízol valakit, aki tudja mit csinál, a Facebook hirdetésekkel az egekbe repülhet a bevételed. Ezt későbbi cikkben még kifejtem.

Na de akkor mi az értékesítés?

Az értékesítés nem más, mint meggyőzés. Meggyőzés a termék, vagy a szolgáltatás hitelességéről, létjogosultságáról. Ez az a face-to-face tárgyalás, ahol konkrétan történik a felvezetés, a bizalomépítés, a kifogáskezelés, stb.

Nagyon fontos tudni, hogy az értékesítés nem egy ördögtől való dolog. Már csak azért sem, mert az emberek nap mint nap használják. Te is nap mint nap használod, és én is.

Sajnos az értékesítők körül kialakult egy olyan sztereotípia, hogy ezek az öltönyös “úriemberek” porszívót, étkezőkészletet, vagy más házi kellékeket tukmálnak az emberre, minden szívbaj nélkül. Ez nem is állhat messzebb a valóságtól.

ertekesites

Ugyanis a valóság az, hogy mindannyian értékesítők vagyunk. Attól a perctől, hogy megszülettünk, el akarunk adni dolgokat másoknak. Először a szüleinknek, szó nélkül, csak különböző hangokkal, rugdosással, de aztán ahogy kifejlődik a beszédkészségünk, be nem áll a szánk. És miről beszélünk gyerekként a legtöbbet? Arról, amit a legjobban akarunk és addig, amíg meg nem kapjuk azt.

Egy jó tipp: honnan tudod, hogy valaki éppen értékesít? Mozog a szája és beszél.

Szükség van-e az üzletben értékesítésre?

Természetesen. Ha nincs értékesítés, nincs üzlet. Semmi sem történik értékesítés nélkül. De vajon ez az egyetlen fontos dolog egy üzlet, vagy személyes brand számára? Nem. Mindhárom tényező nagyon fontos. A márkanév, a marketing és az értékesítés. Ezek együttesen alkotják meg a piac mozgatórugóját.

Összefoglaló:

A márkanév hatást gyakorol a vágyainkra és az érzelmeinkre. Az egyetlen szándéka a márkanevednek, hogy emocionálisan prediszponálja az embereket, hogy üzleteljenek veled, vagy vásároljanak tőled.

A marketing egy olyan kreatív eszköz, ami felszólít a cselekvésre. Emlékszel még azokra a DIY tévéreklámokra, hogy:

“!!!Ez egy fantasztikus (termék) és a hatása minden pénzt megér! Igaz, hogy X ezer forintba kerül, de amint használatba veszi, máris érezni fogja a pozitív hatásait. Ráadásul ha most betelefonál, akciós áron elviheti. Ennyi nem elég? Sebaj! Ha az elkövetkezendő 20 másodpercben telefonál, a kiszállítást is mi álljuk!!!”

A marketing tehát a kulcs az új vásárlók, vagy üzlettársak generálásához.

Az értékesítés legtöbbször a folyamat utolsó része, amikor ugyanis a vevő, vagy épp az eladó (amennyiben te vagy a vevő is el kell tudnod adni magad) már ismer téged, hallott rólad, olvasta a blogod, vagy épp nézte a videóid.

Ez az a pillanat, amikor már konkrétumokról beszéltek, amikor át kell segítened az ügyfelet a döntésen. Nagyon fontosnak tartom elmondani, hogy a meggyőzést, mint olyan, nem a Wolf of Wall Street féle módon kell értelmezni.

Nem az a cél, hogy eladjuk a jeget az eszkimónak, vagy a tüzet az ördögnek, hanem, hogy értéket teremtsünk másoknak azzal, amit értékesítünk.

Köszönöm, hogy elolvastad! Ha úgy gondolod, hogy hasznos volt az infó, ne felejtsd el megosztani másokkal is, hátha nekik is jól jön!

Címkék

Légy te is TM tag!

Iratkozz fel a hírlevelemre és tegyél szert (legalább) havi 2-4 marketing ötletre, tippre, vagy taktikára! Értesülj elsőként, amint friss tartalmat jelenítek meg az oldalon!

A gomb megnyomásával elfogadod az Adatvédelmi tájékoztatóban foglaltakat.

Legújabb bejegyzések

Légy te is TM tag!

Iratkozz fel a hírlevelünkre és tegyél szert (legalább) havi 2-4 marketing ötletre, tippre, vagy taktikára! Értesülj elsőként, amint friss tartalmat jelenítünk meg az oldalon!

A gomb megnyomásával elfogadod az Adatvédelmi tájékoztatóban foglaltakat.