Megfejtve: mi az a Facebook Pixel és hogyan használd?

mi az a facebook pixel és hogyan használd
Share on facebook
Share on linkedin
Share on email
Share on reddit

Felmerült már valaha benned a kérdés, hogy “Miért isteníti mindenki annyira a Facebookot?”, vagy “Hogyan lehet egyáltalán a Facebookkal pénzt keresni?”

Ráadásul csak az elmúlt 2 hétben 4 marketing ügynökség keresett meg Facebook hirdetéskezelés ajánlattal… Mégis van benne valami?

Amennyiben korábban még nem hirdettél, úgy a kérdések teljesen jogosak. Sőt, a kérdések akkor is jogosak, ha már hirdettél korábban, de olyan tapasztalatod volt, mintha gyakorlatilag egy darálóba dobtad volna a pénzed.

Vagy ami még ennél is rosszabb, egy olyan marketingest bíztál meg a Facebook kampányaiddal, aki által nem a darabolóba ment a pénzed, hanem a tűzre.

Ezek nagyon szomorú dolgok, de egyáltalán ne tántorítsanak el! Olvass tovább!

Na jó, de mi köze mindennek a Facebook Pixelhez?

Tegyük fel, hogy van egy weboldalad, amin terméket, vagy szolgáltatást lehet vásárolni (esetleg időpontot, árajánlatot kérni, stb.), majd az ügyfélszerzés érdekében úgy döntesz, hogy elkezded használni a Facebookot, hogy forgalmat terelj az oldaladra.

Beállítod a célközönségedet, a régiót, netán még egy figyelemfelkeltő hirdetés kreatívot is készítesz, majd elindítod a kampányodat.

Azt is látod, hogy elég sokan kattintanak a hirdetésedre, viszont fogalmad sincs, hogy valóban hatásosak-e a hirdetések, mennyire hatásosak azok, illetve a megfelelő emberek látják-e?

Mondjuk a Facebook mellett Google-on is hirdetsz és vannak megrendelések/ megkeresések is az oldaladon keresztül. Honnan tudod, hogy ez Google-nak, Facebooknak, vagy esetleg a merő véletlennek köszönhető?

Vagy mi van akkor, ha egy látogató eljutott odáig, hogy betett valamilyen terméket a kosarába, de végül a pénztár oldalnál lelépett, mert valami közbejött neki? Hagyod elveszni?

Vagy mi van akkor, ha mondjuk bizalmat akarsz építeni a szolgáltatásod értékesítése érdekében és a kampányoddal egy blogbejegyzésre irányítod az embereket, majd közülük néhányan megnézik a “Szolgáltatások” oldalad is?

Netán még az ajánlatkérő oldaladat is meglátogatja valaki, mert úgy gondolja érdemes lenne felvennie veled a kapcsolatot, viszont közbe lefőtt a kávé, hazajött a gyerek az iskolából és már nem tudja az űrlap kitöltésnek szentelni a figyelmét…

Kinyomja a gépet és 2 napon belül el is felejti, hogy már majdnem kért tőled egy ajánlatot. Te pedig erről nem is tudsz… Mit csinálsz? Hagyod elveszni?

NEM! Nem hagyod elveszni, mert a te oldalad rendelkezik Facebook Pixellel és minden létező aktivitást, megtekintést mérni tudsz vele. 😎

Kezdjük akkor az elején. Mi is az a Facebook Pixel?

A Facebook Pixel alapvetően egy kis kódrészlet, amit a Facebooktól kapsz és a weboldalad fejlécébe kell beágyazni. Nyugi, ez nem a te feladatod. Általában ezt a marketinges végzi el, kivéve, ha ragaszkodsz a saját rendszergazdádhoz.

Ekkor sincs semmi gond. Egész egyszerűen a marketinges elküldi emailben a teendőket a rendszergazdádnak, ő beágyazza a kódot és máris életbe lép a Facebook és a weboldalad közötti kommunikáció.

És ez a legfontosabb része a dolognak: a kommunikáció. A Pixel segítségével képes vagy mérni a weboldaladon történő aktivitásokat.

Ezek az aktivitások lehetnek oldalmegtekintések, űrlap kitöltések, szolgáltatás iránti érdeklődések, kosárban tett/ felejtett termékek, stb.

Értem én, hogy lehet mérni, meg minden, de miért is jó ez nekem?

Nagyszerű kérdés! Íme a válasz:

1. Betekintést nyersz

abba, hogy honnan érkezik a forgalom, milyen eszközöket használ leginkább a célközönséged (mobil/ tablet/ asztali), illetve további hasznos demográfiai adatokat ismerhetsz meg.

2. Analizálhatod a felhasználók viselkedését:

Milyen oldalt néztek meg? Melyek a legolvasottabb bejegyzéseid, vagy legnépszerűbb termékeid? Milyen út vezette el őket a vásárlásig? Stb.

Ezek azért nagyon fontos infók, mert ezek alapján fogod tudni a remarketing kampányaidat elkészíteni és ezekkel az értékes adatokkal fogod tudni optimalizálni a marketing költségeidet is.

3. Egyéni és hasonmás célközönségeket hozhatsz létre a weboldaladon történő aktivitások alapján.

Ezeket az adatokat később remarketing célra fogod tudni hasznosítani.

Pl. ha bizalmat akarsz építeni egy abszolút hideg célközönséggel, akkor valószínű készítesz egy olyan kampányt, amellyel valamelyik blogbejegyzésedet promotálod.

Majd amikor már elegen elolvasták a bejegyzésedet, elindítasz egy retargeting kampányt, ahol egy ingyenes e-bookot, vagy valamilyen nagyon alacsony értékű terméket/ szolgáltatást fogsz meghirdetni.

Ezt a kampányt már csak azoknak “mutatod”, akik korábban olvasták a blogodat. Majd így kialakul egy sokkal nagyobb bizalommal rendelkező kis csoport, akik számára indíthatsz egy “utolsó” kampányt, amellyel egy nagyobb értékű, vagy akár fő terméket/ szolgáltatást szeretnél nekik eladni.

És itt még nincs vége a bulinak, ugyanis ki is zárhatsz bizonyos szereplőket (ami legalább annyira fontos, mint maga a célzás) az egyes kampányaidból, hiszen nem szeretnéd ha valaki, aki már letöltötte az e-bookod, megint találkozna ugyanazzal a hirdetéseddel, amely az e-bookot szeretné letöltetni vele.

4. Optimalizálhatod a hirdetési költségeidet.

A Pixel által szerzett adathalmaz segítségével a Facebook nagyon hatékonyan tud dolgozni.

Amikor már eléggé “betanult” a Pixel, akkor el tudod érni azt, hogy nagy százalékban csak olyan emberek lássák a hirdetéseidet, akikben a legnagyobb a potenciál és a leginkább valószínű, hogy érdekli őket, amit kínálsz.

És mindezt hideg célközönséggel… Mi ez, ha nem költség optimalizálás és hatalmas megtérülés?

5. Egyéni konverziókat hozhatsz létre.

A Facebook Pixel Szent Grálja. A legtöbb esetben egyéni konverziót olyan a weboldalon található oldalra (pontosabban URL-re) készítünk, amely nagyon fontos információval szolgál a számunkra.

Ezek az információk lehetnek online vásárlások, érdeklődők, űrlap kitöltések, stb. És hogyan tudod a leghatékonyabban utánkövetni ezeket az aktivitásokat?

Egy “Köszönöm” oldallal. Pl. ha valaki vásárolt egy terméket, vagy kitöltött egy űrlapot, esetleg letöltött egy ebookot.

Tehát amint megtörtént a vásárlás/ regisztráció/ stb., a felhasználó egy “Köszönöm” oldalra kerül, amely egy külön URL-el rendelkezik.

Nézzünk egy példát:

köszönöm oldal

Amikor valaki kitölt egy űrlapot az oldalamon, erre az oldalra lesz átirányítva. Ez mindkettőnk számára biztosít infót: az érdeklődő tudja, hogy sikeresen beküldte az űrlapot, én pedig egy újabb konverzióval gazdagítottam a Facebook Pixelem.

Minél többször érzékeli a Facebook ezt a bizonyos egyéni konverziót, annál inkább megismeri a célközönségem és annál jobbak lesznek a későbbi konverzióim is.

Tehát megadjuk ezt a bizonyos oldalt a Facebooknak, mint konverziós esemény, ő pedig pontosan tudni fogja kiknek kell majd megjeleníteni a hirdetéseidet, hogy a lehető legtöbb konverziót érje el neked.

Pro tipp: hogyan tudod kideríteni, hogy egy weboldal rendelkezik-e Pixellel, vagy sem?

Létezik egy Facebook Pixel Helper nevű bővítmény, amit a Chrome áruházából tudsz teljesen ingyen letölteni a következő linken:

Facebook Pixel Helper

Amint feltelepítetted a bővítményt, a következő kis ikon fog megjelenni a keresősáv mellett, jobb oldalt a többi bővítmény mellett:

facebook pixel helper

Amennyiben egy oldal rendelkezik Facebook Pixellel, úgy ennek az ikonnak a jobb alsó sarkában egy számot fogsz találni.

Az a szám mutatja, hogy az adott oldalon hányféle Pixel esemény van beállítva, illetve részletezi is azokat, valahogy így:

facebook pixel helper

A legtöbb esetben egyetlen eseménnyel fogsz találkozni, méghozzá a PageView-al (oldalmegtekintés).

Webshop, vagy bárminemű termékértékesítés esetén más a helyzet. Ott többféle eseményt kell beállítani a termékekre, a kosárra, a termékek értékére, stb.

Konklúzió: szóval akkor mindenképp használnom kell a Facebook Pixelt?

Rövid válasz: Igen. Hosszú válasz: ha nem szeretnéd a hirdetésekre költött forintjaidat darabolóba, vagy tűzbe dobni, akkor igen.

Ráadásul ez nem is rólad szól. Ez nem csak neked jó.

Gondolj bele, ha szembejön veled egy hirdetés egy olyan termékről, vagy szolgáltatásról, amire PONT szükséged van és a cég is megbízhatónak tűnik, az árak is jók, de közbejön valami, kikapcsolod a géped és nem tudod leadni a rendelést…

Aztán eltelik két nap, de sajnos ennyi idő után már csak foszlányok vannak a cég nevéről, a domainről nem is beszélve…

Majd egyszer csak egy Facebookon való görgetés közben megint szembejön veled ugyanaz a hirdetés, ezúttal még 10% árengedményt is adnak neked (a 10% a remarketingnek köszönhető, hiszen látták, hogy te már közel voltál a vásárláshoz, csak valamiért nem vitted véghez, ezért kedvezni akarnak).

Te megörülsz, rákattintasz a hirdetésre és már adod is le a rendelést, vagy töltöd ki az űrlapot…

Nos, ugyanezt érzik azok az emberek is, akik hasonló környezeti behatások miatt nem tudták leadni a rendelésüket az általad kínált termékre/ szolgáltatásra pedig a szándék megvolt

De ha nincs Pixel az oldaladon, nem tudod, hogy ki ért el odáig, hogy csak egy Enter leütése válassza el a terméked megvásárlásától.

Ne hagyd veszni ezeket a lehetőségeket! A digitális marketingben pont az a legcsodálatosabb, hogy MINDENT LEHET MÉRNI. Viszont a weboldalad mérőkódok nélkül (akár Facebook Pixel, akár Google Analytics – de leginkább mindkettő) csak egy tartalommassza az éterben…

...

Ha esetleg nem sikerült megválaszolnom minden kérdésedet a Facebook Pixellel kapcsolatban, írj nekem üzenetet, én pedig igyekszem minél előbb válaszolni rá. 😊

Amennyiben szeretnéd kiszervezni a Facebook kampányaidat, de nem vagy benne biztos, hogy pontosan mit kapsz a pénzedért, vagy hogy kit válassz erre a feladatra, látogass el erre a landing oldalra, hogy mindent tisztán láss!

Köszönöm, hogy elolvastad! Ha úgy gondolod, hogy hasznos volt az infó, ne felejtsd el megosztani másokkal is, hátha nekik is jól jön!

Címkék

Légy te is TM tag!

Iratkozz fel a hírlevelemre és tegyél szert (legalább) havi 2-4 marketing ötletre, tippre, vagy taktikára! Értesülj elsőként, amint friss tartalmat jelenítek meg az oldalon!

A gomb megnyomásával elfogadod az Adatvédelmi tájékoztatóban foglaltakat.

Legújabb bejegyzések

Légy te is TM tag!

Iratkozz fel a hírlevelünkre és tegyél szert (legalább) havi 2-4 marketing ötletre, tippre, vagy taktikára! Értesülj elsőként, amint friss tartalmat jelenítünk meg az oldalon!

A gomb megnyomásával elfogadod az Adatvédelmi tájékoztatóban foglaltakat.

Share on facebook
Share on linkedin
Share on email
Share on reddit

Weboldalunk sütiket használ a hatékonyabb felhasználói élmény érdekében.