6+1 ok, hogy miért érdemes Facebookon hirdetni

online marketing, miért érdemes Facebookon hirdetni
Share on facebook
Share on linkedin
Share on email
Share on reddit

1. A célközönséged fenn van a Facebookon

A célközönséged fenn van a Facebookon

2019 4. negyedévében a Facebook havi aktív felhasználói elérték a 2.6 milliárdot világszinten. Itthon nincsenek pontos statisztikák a havi felhasználásról, viszont azt tudjuk, hogy durván 6 millióan használják Magyarországon a Facebookot.

Ezen statisztikák alapján nagyon nehéz lehet nem megtalálni a célközönségedet. Csak a megfelelő stratégia és eszközök kellenek hozzá.

Gyakorlatilag már ez az egyetlen ok is bőven elég lehet bizonyíték ahhoz, hogy valóban érdemes Facebookon hirdetni, de menjünk tovább. 😀

2. A Facebook hirdetések a leghatékonyabbak a Google Search óta

Facebook árbevétele a statista.com-tól

Forrás: statiszta.com

Szabad szemmel is jól látható, hogy milyen tempóban növekszik a tech-óriás éves árbevétele. Ez két dolgot jelent: egyre többen használják, egyre többen ismerik fel a jelentőségét és látva azt, hogy mennyire profitábilisak a Facebook hirdetések még többen használják.

Érdekességek:

Az amerikai fogyasztók 78%-a Facebook hirdetésnek köszönhetően ismerkedett meg egy addig a számára még ismeretlen márkával.

A közösségi médiában – ellentétben a hagyományos médiával – egy sokkal szorosabb és autentikusabb kapcsolatot tudnak kialakítani a cégek a vásárlókkal.

Ennek köszönhetően a fogyasztók 67%-a vásárolt már terméket egy közösségi média hirdetés hatására.

3. Bárki hirdethet

Facebook bejegyzés kiemelése

Ez nyilván egyben jó és rossz is. Hiszen pontosan azért, mert mindenki megteheti, nem kell hozzá semmiféle végzettség, de még csak egy ügynökséget sem kell felbérelni azért, hogy futtatni tudjunk pár hirdetést.

Gyakorlatilag rákattintasz a “Bejegyzés kiemelése” gombra egy posztodon és máris elindíthatod a hirdetésed.

Ugyanakkor nem ennyire egyszerű dolog ez, hiszen akkor nem léteznének Facebook marketing szabadúszók, vagy olyan marketing ügynökségek, akik kifejezetten Facebook/Instagram marketingre szakosodtak.

A hirdetési kampányokat, a tökéletes célközönséget és maga a hirdetési kreatívokat stratégiailag fel kell tudni építeni ahhoz, hogy ne kidobott pénz legyen az ablakon minden egyes Facebook hirdetésünk (vagy legalábbis nagy része).

Tehát hirdetni bárki hirdethet, de a megfelelő stratégia nélkül vagy pénzkidobás (ilyenkor szokott az történni a vállalkozóknál, hogy “Ez hülyeség, ez nem működik! Fizettem 10 ezer forintot ebben a hónapban és egyetlen vevőt sem hozott…”), vagy csak minimális megtérülést hoz.

Ha te is jártál már hasonló cipőben és szeretnél még egy próbát a Facebook hirdetésekkel, akkor vedd fel velem a kapcsolatot és nézzük meg, mit tehetünk az ügy érdekében, mi kéne ahhoz, hogy biztosan a megfelelő célközönséget érd el, a legalacsonyabb büdzsével, a legnagyobb megtérülésért.

Hiszen mi más értelme lenne az egész Facebook dolognak, ha nem a magas megtérülés?

4. Magasan testre szabható kampánycélok

testreszabható facebook kampányok

A fenti ábrán láthatod, hogy 11 különféle kampánycéllal tudunk elindítani egy hirdetést. Iparágtól függetlenül a legtöbbet használt kampánycélok ezek közül az Elérés, Forgalom, Érdeklődéskeresés és Konverziók.

Ezen a linken a Facebook is elmagyarázza (a maga módján), hogy pontosan mit is jelentenek a különböző marketingcélok és mikor mit érdemes használni.

Fontos tudni, hogy minden kampánycélnak megvannak a maga algoritmusai.

Tehát, ha mondjuk Elérési kampányt indítasz, akkor a Facebook a lehető legtöbb embernek fogja megmutatni a hirdetésed, viszonylag sokszor.

Mivel ebben az esetben nem kifejezetten vásárlásra/feliratkozásra/stb. akarjuk buzdítani az embereket, ezért bárki láthatja a hirdetést az adott regionális zónában, amit kiválasztottunk.

A Forgalomnak a célja, hogy forgalmat generálj a weboldaladra. Ezt leginkább akkor érdemes használni, ha mondjuk azt szeretnéd, hogy elolvassanak egy új, vagy nagyon fontos blogbejegyzést, amivel bizalmat építhetsz a célközönségeddel.

Ebben az esetben a Facebook olyan embereket keres neked, akik hajlamosak átkattintani (tehát linkre kattintani), elhagyva ezáltal a Facebookot. Viszont nincs CTA (Call to Action=cselekvésre való felhívás), tehát nem várunk el semmit az oldalunkra landolótól. A lényeg a bizalomépítés.

Az Érdeklődéskeresés gyakorlatilag egy landoló oldalt “helyettesítő” kampánycél. Ezzel a céllal azt szeretnénk elérni, hogy az emberek megadják az adataikat (pl. email cím, név, telefonszám, stb.) valamiért cserébe, mondjuk egy ingyenes PDF, konzultáció, kupon, árengedmény, stb.

Olyan, mint egy hagyományos landoló oldal, csak sokkal egyszerűbb és nem kell hozzá átkattintani a Facebookról, mert a Facebook saját űrlapját fogja használni, miután a felhasználó rákattintott a hirdetésre.

Ez annyiban lehet előnyösebb a hagyományos landing oldalnál, hogy a Facebook automatikusan kitölti a nevet/email címet/stb., így biztosabb a mikro-elköteleződés.

Fontos tudni, hogy ezek a hirdetések általában drágábbak szoktak lenni, hiszen az algoritmusok olyan embereket keresnek, akik hajlamosak email címet is megadni és érdekelheti őket a termék/szolgáltatás, amit értékesítesz.

És végül, de nem utolsó sorban a Konverziók. A Konverziós kampánycél kifejezetten az e-commerce-re épült. Ezt akkor érdemes leginkább használni, amikor már van egy betanított Pixel a webshopodon és legalább 50+ vásárlás történt.

Ezen kampánycél kiválasztásakor a Facebook kifejezetten olyan embereket fog keresni neked, akik hajlamosak az online vásárlásra az adott ár-és termékkategóriában, illetve a felhasználási szokásuk nagyban hasonlít azon emberekére, akik vásároltak tőled.

Még röviden megemlíteném a Videómegtekintések és az Aktivitás marketingcélokat

Amennyiben a termékedet/szolgáltatásodat sokkal hitelesebben lehet videó formátumban felvezetni, mint képekkel, akkor érdemes a Videómegtekintések marketingcélt is használni és később erre alapozni a retargeting/remarketinget (újra-célzást).

Logikusan a nézettségi idő határozza meg a terméked iránti érdeklődést, ezért mondjuk ha van egy 40 másodperces videóhirdetésed, nyilván azokat az embereket nem fogod újra-célozni, akik csak 3 másodpercet néztek meg belőle, nem? Hiszen egyértelműen nem érdekli őket.

Viszont akik eljutottak 15-30 mp környékére, őket már érdemes lehet egy retargeting kampánnyal megcélozni, mert az már mikro-elköteleződésnek számít és a célközönség is be van melegítve.

Az Aktivitást pedig akkor érdemes használni, ha szeretnél minél több “social proof”-ot, azaz “közösségi bizonyítékot” egy-egy bejegyzésedre.

Ezen kampánycél kiválasztásával a Facebook olyan embereknek fogja megmutatni a tartalmadat, akik hajlamosak valamilyen aktivitásra: lájkolás, hozzászólás, megosztás.

Végül amikor ez a hirdetés már elért egy bizonyos aktivitást, akkor ugyanezt a hirdetést (a meglévő közösségi bizonyítékkal) újra meghirdeted egy sokkal szofisztikáltabb célközönségnek, akik látván a sok lájkot és megosztást, sokkal megbízhatóbbnak találják majd a márkádat.

Ergo sokkal nagyobb százalékban fogsz tudni lead-eket (érdeklődőket) szerezni, ezáltal új, fizető ügyfeleket is.

5. Egyre gyengébbek az organikus elérések

Bár még mindig nagyon fontos a folyamatos posztolás (természetesen értéket képviselő tartalommal), az organikus elérések rohamosan gyengülnek.

Az, hogy valaki rátaláljon az üzleti oldaladra csak úgy szinte lehetetlen. Persze amikor már többezres követőtáborral rendelkezel a posztolások tényleg segítenek, de közösséget építeni nulláról organikusan jelenleg elképzelhetetlen.

6. Mérhető sikeresség

Facebook hirdetések sikerességének mérése

A Facebook vállalkozáskezelő természetesen pontos analitikát is biztosít a számodra, így tökéletesen után-követhetők az egyes hirdetések működőképessége, eredményessége.

A tökéletes célközönségek kialakítása és az újracélzás soha nem volt egyszerűbb. 🙏

+1. A Facebook folyamatosan fejlődik

Hatalmas cég, több tízezer alkalmazottal. Folyamatosan fejlesztenek, szinte minden héten kijönnek valami újjal, ami elősegíti mind a felhasználói élményt, mind a hirdető cégek számára a hirdetések optimalizálhatóságát.

Konklúzió: érdemes, vagy nem érdemes Facebookon hirdetni?

A különböző statisztikák és maga a Facebook, mint cég folyamatos növekedése is azt mutatja, hogy korábban még egyetlen médium/platform sem volt képes ekkora hirdetési és alapvető médiaszabadságot adni a mikro-és kisvállalkozók kezébe.

Ha jó a stratégia, jól van kezelve és optimalizálva, az ROI (Return On Investment=befektetés megtérülése) nagyon magas lehet.

* A kialakult egészségügyi helyzet csak rátett egy lapáttal, hiszen sajnos elég sok cég megijedt és felhagyott a marketing tevékenységéivel, ezért sokkal kevesebben licitálnak ugyanarra a célközönségre, így kevesebb pénzből lehet őket elérni.

Hatalmas lehetőség a Facebookon hirdetni, főleg a mikro-és kisvállalkozásoknak. Nekem az a véleményem és tapasztalatom, hogy minden egyes el nem költött forint a Facebookon olyan, mintha vállalkozóként egyenesen kerülni akarnánk a profitot…

Természetesen nem mindenki gondolja így és neked meg nekem addig a legjobb. 😄

Köszönöm, hogy elolvastad! Ha úgy gondolod, hogy hasznos volt az infó, ne felejtsd el megosztani másokkal is, hátha nekik is jól jön!

Címkék

Légy te is TM tag!

Iratkozz fel a hírlevelemre és tegyél szert (legalább) havi 2-4 marketing ötletre, tippre, vagy taktikára! Értesülj elsőként, amint friss tartalmat jelenítek meg az oldalon!

A gomb megnyomásával elfogadod az Adatvédelmi tájékoztatóban foglaltakat.

Legújabb bejegyzések

Légy te is TM tag!

Iratkozz fel a hírlevelünkre és tegyél szert (legalább) havi 2-4 marketing ötletre, tippre, vagy taktikára! Értesülj elsőként, amint friss tartalmat jelenítünk meg az oldalon!

A gomb megnyomásával elfogadod az Adatvédelmi tájékoztatóban foglaltakat.

Share on facebook
Share on linkedin
Share on email
Share on reddit

Weboldalunk sütiket használ a hatékonyabb felhasználói élmény érdekében.