Mik azok az egyéni konverziók Facebookon és miért fontosak?

egyéni konverzió Facebook
Share on facebook
Share on linkedin
Share on email
Share on reddit

Amint egy vállalkozás életében valamilyen digitális marketingre kerül a sor (esetünkben Facebook), úgy az egyéni konverziók automatikusan létfontosságú szerepet kapnak.

Ebben a cikkben megtudhatod pontosan mik azok az egyéni konverziók a Facebookon, miért nagyon fontos azokat használnod, illetve hogyan állíts be saját magadnak (vagy kövesd után a marketingesed) olyan egyéni konverziókat, amelyek a leginkább előre viszik az üzleti céljaidat.

FONTOS! Egyéni konverziókat csak abban az esetben tudsz készíteni, ha a weboldalad rendelkezik Facebook Pixellel. Ha nem tudod pontosan mi az a Facebook Pixel, ebben a cikkben minden választ megtalálsz.

Kezdjünk is bele!

Mik azok az egyéni konverziók?

Ahhoz, hogy pontosan megértsd az egyéni konverziók lényegét, ismerned kell valamilyen szinten a Pixel működését.

Röviden: a Pixel méri a weboldaladon történő aktivitásokat, ezzel értékes infókat gyűjtve a számodra.

Ezek az aktivitások lehetnek oldalmegtekintések, gombnyomások (pl. a “Kosárba teszem” gomb), feliratkozások, kapcsolatfelvétel, stb. Ezeknek az aktivitásoknak a gyűjtőfogalma pedig az “Események” és ezután így fogok rájuk hivatkozni.

Tehát, amint fent van a Pixel az oldaladon, minden létező eseményt érzékelni fog és ennek köszönhetően képes lesz célzott méréseket végrehajtani.

Az egyéni konverzió egy olyan konverziós esemény, amely egy általunk meghatározott feladat elvégzését méri. Ez a mérés egy URL, vagy alapesemény formájában történik.

Alapesemények lehetnek pl. gombnyomás, az URL pedig abszolút tetszőleges. Nagy általánosságban egyéni konverziót egy köszönőoldal URL-jére készítünk, hiszen ezzel tudjuk mérni egy-egy landing oldal, vagy adott esetben kampány eredményességét.

(Ha most ez így elsőre egy kicsit soknak tűnik egyszerre, ne aggódj! A cikk végére mindent érteni fogsz!)

Milyen esetben van szükséged egyéni konverzióra?

Ha nagyon röviden szeretném megfogalmazni, akkor ez a következőképpen szólna:

Amennyiben a weboldaladdal az értékesítést támogatod (reményeim szerint ez így  van), akkor az egyéni konverziók létfontosságú szerepet töltenek be. Tehát mindenképp szükséged van rájuk (akár többre is.)

Íme egy rövid példa:

Tételezzük fel, hogy van egy új terméked, szolgáltatásod, vagy esetleg könyved, amit egy landing oldal segítségével szeretnél értékesíteni.

Nagy valószínűséggel ezen a landing oldalon lesz egy kitölthető űrlap, aminek a segítségével időpontot lehet kérni a szolgáltatásodra, vagy egy pénztár, ahol meg lehet vásárolni az új terméket/ könyvet.

Természetesen miután az oldalad látogatója kitöltötte az űrlapot, vagy vásárolt tőled, szeretnéd ezt megköszönni neki.

Tehát amint lenyomta a gombot (“Árajánlat kérése”, “Időpontfoglalás”, “Vásárlás”, stb.), a rendszer átirányítja őt egy ún. köszönőoldalra, ahol valami ilyesmi fogadja:

Köszönjük, hogy felvetted velünk a kapcsolatot/ köszönjük a vásárlást! Figyeld az email fiókod, mert hamarosan érkezni fog rá egy email a további teendőkkel kapcsolatban.

Ennek az ún. köszönőoldalnak két jelentős feladata is van: az egyik, hogy biztosítsd az ügyfelet/vásárlót afelől, hogy valóban megkaptad az üzenetét, vagy megtörtént a rendelés.

Természetesen ezt egy emaillel is megerősíted, de nagyon szexik és bizalomgerjesztőek tudnak lenni ezek a köszönőoldalak.

A másik feladata az, hogy neked adatot szolgáltasson. Milyen formában szolgáltat adatot egy ilyen köszönőoldal? Egy link (URL) formájában, valahogy így: azenboltom.hu/koszonjuk-a-vasarlast

Tehát innentől kezdve ez a link lesz a bizonyítéka annak, hogy valóban megtörtént egy időpontkérés/rendelés.

Még mielőtt a technikai dolgokhoz érnénk...

Egyéni konverziót csak a vállalkozáskezelődben tudsz készíteni. Ha még nem rendelkezel vállalkozáskezelővel, úgy ezen a linken készítheted el azt magadnak.

A linkre kattintva a következő felület fog megjelenni:

facebook vállalkozáskezelő készítése

Kattints a “Fiók létrehozása” gombra és kezdd el a folyamatot!

A Facebook végig segíteni fog az utadon, hogy még véletlenül se “kattints mellé”. Ezen a linken még több infót kaphatsz a vállalkozáskezelő elkészítésével kapcsolatban.

Ettől függetlenül, ahogy már fentebb is említettem, a Facebook végigvezet a lépéseken, nem fogsz eltévedni. A folyamat kb. fél/egy órát vesz igénybe.

Na de térjünk vissza…

Hogyan készíts egyéni konverziót?

Elérkeztünk a technikai dolgokhoz. Nos, amint elkészültél a vállalkozáskezelővel, úgy a platform kezdőoldala valahogy így fog kinézni:

facebook vállalkozáskezelő kezdőlap

Láthatod, hogy külön meg vannak jelenítve a hirdetési fiókok teljesítményei, illetve az oldalak, amelyeket kezelsz, vagy valamilyen hozzáférésed van hozzájuk.

Egy teljesen friss vállalkozáskezelő annyiban fog eltérni a képen láthatótól, hogy nem lesznek hirdetési fiókok, illetve hozzácsatolt oldalak.

A lényeg a lényeg, menjünk tovább! Válaszd ki a bal oldali menüsorból az “Eseménykezelőt”!

facebook vállalkozáskezelő, eseménykezelő

Ezt kétféleképpen teheted meg: az egyik a gyorsmenüben (bal oldalt) a másik pedig a gomb lenyomásával felugró menüben.

Üdvözöllek az Eseménykezelő oldalán!

Amennyiben még friss a pixeled, úgy kezdetben nem fogsz diagramot látni a weboldaladon történő forgalomról, viszont egyéni konverziót így is készíthetsz.

Kattints az “Egyéni konverziókra” a bal oldali menüsorban, majd készítsd el az első egyéni konverziódat!

facebook egyéni konverzió

Bizonyosodj meg arról, hogy a jobb felső sarokban mindenképpen a vállalkozáskezelői fiókod, de még inkább a hirdetési fiókod van kiválasztva, semmiképp sem a személyes profilod! (A hirdetési fiók beállításával kapcsolatban is mindent meg fogsz tudni, amikor a vállalkozáskezelődet készíted.)

Azért fontos, hogy ne a személyes profilod legyen kiválasztva, mert a vállalkozáskezelőben korlátozva van az, hogy mit csinálhatsz a személyes fiókoddal.

Azt is láthatod, hogy a Facebook ad leírást arról, hogy pontosan mire vagy képes az egyéni konverziókkal. Mivel ez a rész nem igazán kivehető a képen, ezért bemásolom, hogy mi van odaírva:

Egyéni konverziókkal mérheted a webhelyeden, az alkalmazásodban vagy a boltodban bekövetkezett eredményeket, és a hirdetéseidet az URL forgalma és egyéni események szerint optimalizálhatod. További információ.

Majd mindezek után kattints az “Egyéni konverzió létrehozása” gombra és készítsd el az első egyéni konverziódat.

facebook egyéni konverzió

Adj egy nevet a konverziódnak, hogy később is pontosan tudd, hogy mit is mérsz vele. Ebben az esetben ezt a nevet adtam neki: “Új szolgáltatás, köszönőoldal”.

Adatforrásnak természetesen a saját pixeledet fogod megadni. Amennyiben zölden világít a kis pont a pixel mellett, úgy tudhatod, hogy a Pixel él és működik.

A legvégén pedig meg kell adnod az URL szabályokat. Láthatod, hogy ki van választva egy olyan lehetőség, hogy “tartalmazza”.

Ez azt jelenti, hogy ez az egyéni konverzió akkor fog életbe lépni, amikor a weboldaladon egy olyan link kerül megnyitásra, amely tartalmazza, hogy “koszonjuk-a-vasarlast”.

Ezen kívül, a “tartalmazza” mellett van még két másik lehetőség: “egyenlő ezzel”, vagy “nem egyenlő ezzel”. Ebben az esetben sokkal specifikusabb az URL kialakítás és érdemes megadni a komplett URL-t, valahogy így:

facebook egyéni konverzió 2

Mivel egy adott pixelt több domainhez is hozzá lehet adni, ezért nagyon fontos, hogy mindig specifikusak legyünk és ha kell, adjuk meg a teljes URL-t.

Van még egy nagyon fontos dolog, amire eddig nem tértem ki, mégpedig az esemény optimalizálása. Mindkét fenti képen láthatsz egy olyan lehetőséget, hogy “Válassz alapeseményt az optimalizáláshoz.

Alapesetben automatikusra van állítva, de én személy szerint szeretem mindig manuálisan beállítani. Kattints a “Kiválaszthatod a saját kategóriádat” linkre és válaszd ki a számodra legmegfelelőbbet.

Ha mondjuk webshopod van és a konverzió (a köszönőoldal) egy vásárlást jelent, akkor állítsd be az alapeseményt “Vásárlás”-nak.

Ha egy szolgáltatást értékesítesz és a konverzió számodra egy időpontkérés, amit egy űrlap beküldésével érhet el az ember, akkor válaszd az “Érdeklődő” alapeseményt.

Később ez nagyon sokat fog számítani, hidd el! 😉

Amint kiválasztottad az eseményt és ellenőrizted a beállításokat, úgy kattints a “Létrehozás” gombra. És voilá, kész is az egyéni konverziód, amelyet innentől kezdve a Facebook is mérni fog.

Hogyan tesztelheted az egyéni konverziódat?

Amint létrehoztad az egyéni konverziót, nyisd meg a böngésződben az adott URL-t, amit megadtál az egyéni konverzióba majd miután betöltött, kattints vissza az Eseménykezelő oldalra és frissítsd az oldalt.

Ha mindent jól állítottál be, akkor zölden fog világítani az újonnan elkészített egyéni konverzió és az állapota is “Aktív” lesz.

És még nincs vége! A buli legnagyobb része csak most jön.

A közeljövőben írni fogok egy hosszabb cikket (de az is lehet, hogy egy komplett e-könyvet) arról, hogy pontosan hogyan áll össze egy Facebook kampány.

Milyen típusú kampánycélok vannak, mit lehet velük elérni, mik azok a hirdetéssorozatok és hogyan jutunk el a hirdetés kreatívokig.

Viszont érintőlegesen szeretnék pár szót ejteni egy bizonyos kampánycélról, ami nem más, mint a Konverzió.

konverziós kampánycél

A Konverziók a legszélesebb körben használt Facebook kampánycél, hiszen ezzel a céllal arra kéred a Facebook-ot, hogy olyan embereket keressen neked, akik hajlamosak konvertálni az olyan termékekre/ szolgáltatásokra, amelyeket te is értékesítesz.

Viszont ahhoz, hogy a Facebook a leghatékonyabban tudjon neked potenciális ügyfeleket/vásárlókat találni, szüksége van konverziós adatokra.

Úgymond meg kell “mutatni neki”, hogy pontosan hogyan néz ki egy konverzió a te oldaladon. Itt jönnek képbe az egyéni konverziók.

A fenti példánál maradva, számodra a konverziót az jelenti, ha valaki vásárol a weboldaladon. Hogyan néz ki ez a digitális világban? Köszönőoldal formájában, pontosabban annak URL-jével.

Tehát akárhányszor valaki a /koszonjuk-a-vasarlast végződésű URL-en landol, az egyenlő a vásárlással.

Nos ezt a konverziós eseményt fogod megadni a Facebooknak, ha konverziócélú kampányt indítasz.

A Facebook majd szépen kielemzi és az algoritmusok segítségével olyan embereket fog keresni neked a következő konverziócélú kampányodra, akik a legnagyobb valószínűséggel fognak tőled vásárolni.

Végül, de nem utolsó sorban, az egyéni konverziókkal tesztelhetsz is

A hirdetéskezelőben (ahol az összes kampányodat látod egy oldalon) kiválaszthatod, hogy milyen mérésekre vagy kíváncsi a kampányaid során.

Ezek rendre a következők szoktak lenni:

Hirdetés neve;
Teljesítés;
Hirdetéssorozat neve;
Költségkeret;
Elköltött összeg, stb.

Ha viszont a jobb felső sarokban az “Oszlopok” legörgethető menüpontra kattintasz, testre szabhatod a mérőszámokat és így csak azokat fogod látni, amelyek számodra a legfontosabbak. Pl. a konverzió.

Ilyen tesztet akkor érdemes csinálni, ha mondjuk bizalmat akarsz építeni egy-egy blogbejegyzéseddel és kíváncsiságból tudni akarod, hogy van-e olyan személy, aki ennek a hirdetésednek a hatására körülnézett az oldaladon és mondjuk megnézte a “Szolgáltatások” menüpontot, ne adj’ Isten kitöltött egy űrlapot.

Íme, hogyan tudod beállítani ezeket a kimutatásokat:

mérések 1
mérések 2

Amint az “Egyéni konverziókra” kattintasz, meg fog jelenni a frissen elkészített egyéni konverziód neve is.

Annyi a teendőd, hogy bepipálod az “Összesen”-t, ezzel hozzá is adtad a jobb oldali listához. A listán szereplő mérőszámokat tetszés szerint is rendezheted.

Majd bal oldalon, lent, pipáld be a “Mentés tárolt beállításként” részt, adj meg egy nevet és innentől kezdve bármikor használhatod ezt a beállítást, amikor a kampányaidat vizsgálod.

Konklúzió

Teljesen mindegy, hogy webshopot üzemeltetsz, vagy épp szolgáltatsz és egy űrlap segítségével tudnak az emberek hozzád időpontot kérni konzultációra.

Az egyéni konverziók hatalmas szerepet játszanak a marketing, de főleg a remarketing tevékenységeidben.

Láthatod, hogy egy sima “kíváncsiság teszthez” is tökéletesen használható, de természetesen nem ez az elsődleges célja.

Én mindenképp arra buzdítalak, hogy használd az egyéni konverziókat amikor és ahova csak tudod (és érdemes), hiszen eszméletlenül sok pénzt tudsz ezzel megspórolni hosszútávon.

Ha nem vagy 100% biztos abban, hogy pontosan hogyan rakd össze az egyéni konverzióidat, keress bizalommal, mert nagyon szívesen segítek.

Ha kell akkor részletesebben elmagyarázom neked, de ha kell, akkor el is készítem helyetted.

Köszönöm, hogy elolvastad! Ha úgy gondolod, hogy hasznos volt az infó, ne felejtsd el megosztani másokkal is, hátha nekik is jól jön!

Címkék

Légy te is TM tag!

Iratkozz fel a hírlevelemre és tegyél szert (legalább) havi 2-4 marketing ötletre, tippre, vagy taktikára! Értesülj elsőként, amint friss tartalmat jelenítek meg az oldalon!

A gomb megnyomásával elfogadod az Adatvédelmi tájékoztatóban foglaltakat.

Legújabb bejegyzések

Légy te is TM tag!

Iratkozz fel a hírlevelünkre és tegyél szert (legalább) havi 2-4 marketing ötletre, tippre, vagy taktikára! Értesülj elsőként, amint friss tartalmat jelenítünk meg az oldalon!

A gomb megnyomásával elfogadod az Adatvédelmi tájékoztatóban foglaltakat.